۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۳۰۶۵۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فهم و دانشی که زمینه ساز وحدت شود مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری دوره‌هایی که مقدمه انسجام بخشی در فهم و دانش شده و از آنجا برآوردهای ما را یکسان و زمینه‌ساز وحدت شود مطلوب است و این آموز‌ش‌ها الزاما در دانشگاهها آموزش داده نمی‌شود.
سخنراني صفار هرندي در اولين گردهمايي سالانه اساتيد و مخاطبان موسسه فرهنگي طلوع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در موسسه طلوع ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت‌های این موسسه گفت: ندانسته‌های ما بیشتر از دانسته‌های ما است ضمن اینکه بسیاری از دانسته‌های ما نیز دارای نظم، طبقه‌بندی و انسجام نیست و گاهی نیز این دانسته‌ها مفید نیست.

وی افزود: برگزاری دوره‌هایی که مقدمه انسجام بخشی در فهم و دانش شده و از آنجا برآوردهای ما را یکسان و زمینه‌ساز وحدت شود مطلوب است و این آموز‌ش‌ها الزاما در دانشگاهها آموزش داده نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت دوره‌های برگزارشده در موسسه طلوع عنوان کرد: وجه مشترک شخصیت‌های دعوت شده که به نوعی با محیط اجتماعی نسبت نزدیک دارند اهمیت دوره‌های برگزار شده در موسسه طلوع را بیشتر می‌کند و این می‌تواند سبب گردهم آمدن افرادی شود که اطلاعات مکتبی و ایدئولوژیکی را دنبال می‌کنند.

صفار هرندی با اشاره به این‌که گروه‌ها و موسساتی مانند طلوع می‌توانند جریان مردمی را تقویت کنند، اظهار داشت: باید روزی برسد که ما در بسیاری از فعالیتها و به تبع آن هزینه‌ها خود را از دولتی بودن جدا کرده و جریان مردمی را تقویت کنیم اینجا است که گروه و موسسات مورد عنایت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: از برجسته‌ترین و بدیهی‌ترین اقدامات تقویت فکری و فرهنگی که زیربنای تشکل‌های مردمی بوده است که در این مورد باید افراد مستعد تحت تعلیم جنبی قرار گرفته و به عرصه ورود پیدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اوایل انقلاب ابراز کرد: در اوایل انقلاب برخی افراد سر کار آمدند که تجربه لازم را نداشتند امروز بعد از 30 سال نباید کسانی به عنوان مسئول انتخاب شوند که تجربه لازم را ندارند اینجا تشکل‌ها و احزاب باید نقش ایفا کنند.

صفار هرندی با اشاره به این‌که ما باید تراز تهذیب خود را تعریف کنیم، بیان داشت: سوء استفاده عناصر ناشایست در برخی تشکل‌ها نیاز به درست کردن عقبه فکری این تشکل‌ها دارد استدعا می‌کنم که تلاش کنید وارستگی این کار از تعلقات حزبی به نوع مطلوب تامین کنید امیدوارم ضرورت چنین صیانتی تشخیص داده شود./807/پ202/ج

ارسال نظرات