۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۰۷۵۲
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(107)

سیره شهدا الگوی تمام نمای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به فعالیت های این سازمان در زمینه ترویج سیره شهدا در ارتباط با خانواده، گفت: این کار به ترویج سبک زندگی اسلامی کمک شایانی می کند.
مريم مجتهد زاده، رييس سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشارکت زنان در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم مجتهد زاده، رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه این خبرگزاری به تبیین حماسه­آفرینی زنان در حفظ صیانت خانواده در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

 

مجتهد زاده بیان کرد: پیدایش جنگ در کشورهای دیگر جهان معمولا سبب  فروپاشی خانواده‌ها از هم شده و خانواده­ها نظامی­ها گرفتار بی­عفتی و فساد می شوند، اما همسران رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با تلاش مضاعف و با رعایت شئونات اسلامی از فضای خانواده صیانت کردند به طوری که رزمندگان با آرامش روحی در میدان جنگ به مبارزه می­پرداختند.

  

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ابراز کرد: ایران در هشت سال دفاع مقدس با تمام دنیا در حال جنگ بود اما دشمن به اهداف خود نرسید، بنابراین استکبار جهانی برای دستیابی به اهدافش به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه ایران روی آورد.

 

مجتهد زاده اظهار داشت: استکبار جهانی ترفندهای بسیاری را در جنگ فرهنگی برنامه ریزی کرده است و سعی دارد مردم را نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی، ارزش ها و مفاهیم دینی، اسلامی و اخلاقی بی تفاوت کند.

 

وی با بیان این که یکی از جلوه های عفت، صلابت و حیای زن، حجاب و پوشش است، اظهار داشت: استکبارجهانی با طراحی و برنامه ریزها سیاسی، و ترویج فرهنگ غرب، بی حیایی و بی عفتی قصد فروپاشی بنیان خانواده­های ایرانی را دارد.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: مسؤولان راه نفوذ تهاجم فرهنگی را شناسایی کنند و به صورت نظام­مند راه مقابله با ترفندهای فرهنگی استکبار جهانی را برنامه ریزی کنند.

 

وی به برنامه­های سازمان نشر آثار دفادع مقدس اشاره و ابراز کرد: این سازمان با الگوگیری از سبک زندگی و ایثارگری شهدا و خانوداه­های آنها در صدد تهیه کتابهای آموزشی و برگزارها کارگاهای آموزشی برای ترویج سبک زندگی اسلامی در میان خانواده ها ایرانی است.

 

 رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ادامه داد: این برنامه از سوی سازمان نشر آثار دفاع مقدس و با همکاری تمام مراکز دولتی و فرهنگی، مانند آموزش و پرورش حوزه های علمیه برنامه ریزی شده است.

 

مجتهد زاده در بخش دیگر از سخنانش درباه تولید محتوا در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: متأسفانه کتاب ها و خاطراتی که از دوران دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده، بسیار کم است و از زوایای مختلف به حوزه دفاع مقدس پرداخته نشده است.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ابراز کرد: تعداد مادران شهدا و آزادگان رو به کاهش هستند و باید خاطرات آنها از هشت دفاع مقدس ثبت و ضبط شود و در اختیار نسل جوان امروز و آیندگان قرار دهند.

 

وی ادامه داد: از ابزار هنر همانند صدا و سیما و سینما برای ترویج دفاع مقدس به خوبی استفاده نشده و به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته نشده است.

 

مجتهد زاده در پایان سخنانش ابراز کرد: رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری­ها برای ارتقای سطح آگاهی  نسل جوان از ارزشهای دفاع مقدس تلاش کنند./998/پ201/ف

ارسال نظرات