۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۷۹۳
یکی از مراجع نجف:

خشکاندن منبع تروریسم از جنگ با آن مهم‎تر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، خشکاندن منبع تروریسم را از جنگ با تروریست‎ها مهمتر توصیف کرد و وظیفه حوزه‎های علمیه در این زمینه را سنگین دانست.
حضرت آيت الله محمد يعقوبي از علماي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف، امروز در درس خارج خود، بر لزوم خشکاندن منبع افکار تروریستی تأکید کرد و گفت: جنگ نظامی و مسلحانه علیه تروریست ها باید با خشکاندن منبع افکار تروریسم تکفیری که ده ها و صدها تروریست را به وجود می آورد، همراه باشد. کشتن یک تروریست در حالی که ده تروریست به جای او ظهور می کنند هیچ فایده ای ندارد.

 

وی افزود: خشکاندن منبع تروریسم فکری از پایه های اساسی حل این بحران به شمار می آید. تروریست ها همانند حیواناتی در برکه ای هستند که تنها با خشکاندن این برکه می توان از شر آنها نجات یافت.

 

حضرت آیت الله یعقوبی وظیفه علما و حوزه های علمیه را در این باره بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه و اندیشمندان باید اصلاح، هدایت، ارشاد، نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با گمراهی و فتنه و شبه را در رأس فعالیت های خود قرار دهند.

 

این مرجع تقلید به تجربه خوارج اشاره کرد و ادامه داد: جامعه اگر به حال خود رها شود با بیماری های معنوی دچار شده و مردم نیز به قاتل مبدل می شوند. خوارج نیز با این مشکل روبرو شدند به گونه ای که پس از گمراه شدن افکارشان به هزاران قاتل تبدیل یافتند.

 

وی تصریح کرد: با کسانی که درصدد گمراه ساختن مردم از دین هستند باید به شیوه های مختلف برخورد کرد چرا که تفاوتی میان این افراد با قاتلان و فاسدان وجود ندارد. تنها هدف از برافراشتن شمشیر بر اساس آیات قرآنی، دفع فتنه است.

 

بخش جهاد رساله ها نیاز به تجدید نظر دارد

 

حضرت آیت الله یعقوبی تجدید نظر در مسائل جهاد در رساله های مراجع را خواستار شد و گفت: بخش جهاد رساله های عملی بر اساس دیدگاه های گذشته و غیر متناسب با دوران کنونی است به گونه ای که جنگ با مشرکان و اهل کتاب و چنین مسائلی در آنها مشاهده می شود.

 

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود، به خطر منتشرکنندگان فساد در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کسانی که به انتشار فساد و ایجاد شک در دین مردم می پردازند، از تروریست ها خطرناک تر هستند./980/ب90/د

ارسال نظرات