۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۰۸۴۴
آیت الله نابلسی:

آمریکا درصدد بازگشت نیروهای خود به عراق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان تأکید کرد که آمریکا به دنبال آن است که نیروهای نظامی خود را به بهانه مبارزه با تروریسم راهی عراق کند.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مجمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، با اشاره به تحولات سیاسی هفته اخیر از قبیل برگزاری نشست هسته ای بین ایران و 1+5 و همچنین سفر رییس جمهور عراق به عربستان سعودی و فرستاده سازمان ملل به سوریه، گفت: گرچه اینگونه اتفاقات نوید بازگشت آرامش نسبی به خاورمیانه و کاهش تنش‌های امنیتی و سیاسی را می‌دهد اما به نظر نمی‌رسد که این آرامش پایدار باشد.

 

وی سوء استفاده آمریکا از اقدامات گروه‌های تکفیری در خاورمیانه را با هدف دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی ارزیابی کرد و افزود: آمریکا تلاش دارد با توسل به زور بار دیگر نیروهای نظامی خود را راهی عراق کند.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و کشورهای غربی از هر فرصتی برای سود جویی استفاده می‌کنند که همین امر سبب ناکام ماندن تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم و حل بحران‌های امنیتی شده است.

 

آیت الله نابلسی با تاکید بر اینکه وضعیت فلسطین و به ویژه مسجد الاقصی روز به روز بغرنج تر می‌شود، گفت: در صورتی که تجاوزات رژیم صهیونیستی بدین گونه ادامه یابد، منطقه شاهد اتفاق بزرگی خواهد بود. اتفاقی که همه تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی آمریکا را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

 

وی افزود: لبنان نیز از گزند بحران‌ها و مشکلات منطقه در امان نبوده و عبور از تنگنای کنونی که با ایجاد خلاء سیاسی نمود بیشتری پیدا کرده تنها از طریق گفت‌وگو و رایزنی و حفظ انسجام ملی امکان پذیر است./983/ب901/د

ارسال نظرات