۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۳۰۹۳۴
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(141)

خبرگزاری رسا نمونه موفق از حضور حوزه و روحانیت در عرصه رسانه

خبرگزاری رسا ـ سردبیر پایگاه اطلاع رسانی قدس آنلاین با اشاره به نقش رسانه در تقویت ارزش های اسلامی از خبرگزاری رسا به عنوان نمونه موفق حضور حوزه و روحانیت در عرصه رسانه نام برد و گفت: این خبرگزاری توانسته کارکرد رسانه را شناسایی کرده و به درستی از آن بهره بگیرد.
خبر گزاري رسا در چهارمين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

بهمن دهستانی، سردبیر پایگاه اطلاع رسانی قدس آنلاین با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به ضرورت حضور حوزه و روحانیت در عرصه جهانی، گفت: با توجه به مسأله بیداری اسلامی، جای درنگ باقی نمی ماند که رسانه های حوزوی باید در عرصه جهان اسلام به فعالیت بپردازند.

 

وی به شرایط ورود رسانه ای در عرصه جهان اسلام اشاره کرد و افزود: رصد و شناخت جهان اسلام نخستین نکته ای است که باید در نظر گرفته شود، استفاده از راه های تخصصی نیز شرط دیگر این ورود رسانه ای است و فقط با شناخت نمی توان پا در عاین عرصه تخصصی گذاشت.

 

سردبیر نشریه قدس عربی با اشاره به نقش رسانه ها در تقویت ارزش های اسلامی، اظهار داشت: نخستین گام در این مسأله شناختن ماهیت رسانه است، در وحدت اجتماعی یک کشور فقط رسانه های داخلی مؤثر نیستند بلکه رسانه هی خارجی در این عرصه به یار کشی می پردازند؛ بنابراین فقط رسانه داخلی تأثیر گذار نیست.

 

وی با بیان این که باید تهدید های رسانه ای خارجی را به درستی رصد کرد، ابراز داشت: اگر حوزه می خواهد در عرصه رسانه تأثیر گذار باشد، باید خوراک مخاطبان مختلف خود را شناسایی کرده و به آن ها بدهد.

 

این فعال رسانه ای خبرگزاری رسا را موفق دانست و ادامه داد: این خبرگزاری توانسته کارکرد رسانه را شناسایی کرده  و به درستی  بهره گیری کند، خبرگزاری رسا نمونه ای موفق از حضور حوزه و روحانیت در عرصه رسانه ای و خبری است.

 

وی به بایدها و نباید ای رسانه انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: رسانه ای که شاخصه نداشته باشد، توان موفقیت در کار را ندارد، اگر رسانه ها بر پایه های دینی استوار باشند، در میان مدت سبب تمایز رسانه های انقلابی با غیر آن می شود.

 

سر دبیر قدس آنلاین با اشاره به رسانه های کشور های اسلامی، عنوان داشت: در اکثر این رسانه های اخلاق حرفه ای و اسلامی رعایت نمی شود، برای رسیدن برای رسانه تراز انقلابی باید پایه گذاری انجام شود.

 

وی تشکیل رسانه بر مبنای اسلامی و فقهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر  رسانه ای با این مبنا تأسیس شود، در جهان الهام بخش خواهد بود، امروزه پیرامون مسأله رسانه در شهرهای مشهد و قم درس خارج برگزار می شود، این خود نشان دهنده اهمیت والای جایگاه رسانه است.

 

دهستانی با اشاره به هجمه های موجود علیه اسلام و انقلاب اسلامی، یادآور شد: با توجه به دغدغه کشور ایران در مسأله رسانه تراز انقلابی، به یاری خداوند می توان در میان مدت به اهداف این رسانه دست پیدا کرد.

 

وی جهان را تشنه معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: این مسأله درست است اما باید با ذائقه مخاطب در جهان گسترش پیدا کند، رسانه تراز انقلابی باید عدالت محور باشد و حق را بیان کند.

 

سردبیر نشریه قدس عربی در پایان سخنانش اظهار داشت: شناخت درست افکار جهانی سبب موفقیت در عرصه رسانه است، اگر این شناخت به صورت صحیح باشد، می توان مبانی ایرانی و اسلامی را به دنیا عرضه کرد./1323/پ200/ی

ارسال نظرات