۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۹۳۷

چند خبر کوتاه از برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسات آموزشی امام شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد، برگزاری پنج شب شعر با محوریت انتظار تا پایان سال جاری، طراحی الگوی معماری اسلامی ایرانی و برگزاری کلاس آموزشی در طرح دوباره زندگی از عناوین اخبار کوتاه فرهنگی شهرداری مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حمید غلامی، مدیر فرهنگ سرای قرآن وعترت مشهد، گفت: جلسات آموزشی امام‌شناسی با رویکرد پاسخگویی به شبهات اعتقادی در فرهنگ سراهای سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

 

برگزاری جلسات آموزشی امام شناسی در فرهنگسراهای شهر مشهد

 

وی با بیان این که برای شیعیان واجب است که توانایی پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان علیه دین مبین اسلام و مذهب شیعه وارد می‌کنند را داشته باشند و برای این منظور صرف کردن وقت کمی برای آشنایی به راهکارهای پاسخ گویی به این شبهات یکی از نیازهای امروز جامعه ما است، اظهار کرد: با همکاری ومشارکت موسسه غدیر‌شناسی این جلسات آموزشی در چهارده فرهنگ سرای سطح شهر برگزار می‌شود تا هر چه بیشتر شهروندان شهر بهشت با رموز ولطایف مذهب شیعه واقعه غدیر آشنا شوند .

 

غلامی با بیان اینکه فرهنگ سرای قرآن وعترت با توجه به محوریت موضوعی خود برنامه‌های متنوعی را در حوزه قرآن و عترت برگزار خواهد کرد تصریح کرد: با موسسه غدیر‌شناسی رایزنی‌های لازم انجام شده است تا مربیان خود را جهت تدریس به فرهنگ سرا‌ها اعزام کنند

 

مدیر فرهنگ سرای قرآن وعترت مشهد، از برگزاری مراسم افتتاحیه جلسات آموزشی امام‌شناسی در 23 آبان ماه در فرهنگ سرای قرآن وعترت خبر داد.  

 

برگزاری پنج شب شعر با محوریت انتظار تا پایان سال جاری

 

علی رضا‌زاده، مدیر فرهنگ سرای انتظار از برگزاری پنج شب شعر با محوریت انتظار تا پایان سال جاری خبر داد.

 

وی  با بیان اینکه در سال جاری به همت این فرهنگ سرا شش شب شعر اجرا شده است، گفت: این شب شعر‌ها از سلسله شب شعرهای «فیض حضور» است که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

رضا زاده با اشاره به اجرای شب شعر در دهه ولایت و عید غدیر سال جاری تصریح کرد: یک شب شعر با موضوع غدیر و انتظار در تالار نور با حضور شعرای آیینی کشوری و استانی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم و هنرمندان مواجه شد.

 

مدیر فرهنگ سرای انتظار خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ انتظار با رویکرد امید و نشاط و شادابی در جامعه، خلق آثار ادبی در زمینه انتظار، شناخت، ترویج ادبیات انتظار و ارائه تصویری روشن از زیبایی‌های عصر ظهور و دولت کریمه از جمله اهداف برگزاری این سلسله شب شعر‌ها با محوریت انتظار است.

 

 

طراحی الگوی معماری اسلامی ایرانی

 

محسن انتظاری هروی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد،در ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر مولفه‌های شهر اسلامی با دعوت از نخبگان و فعالان شهری برای ورود به عرصه طراحی الگوی معماری اسلامی-ایرانی گفت: طراحی الگوی معماری اسلامی-ایرانی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این مهم را به دوش نخبگان و نظریه‌پردازان گذاشته‌اند. به همین دلیل نیاز است هر کسی در حد بضاعت خود در این راه مقدس و جهادی گام بردارد.

 

وی با اشاره به این که برگزاری این همایش موجب غنای طراحی الگوی مذکور می‌شود، اظهار کرد: تاسیس بنیادهای نوین، بازیگران جدیدی را وارد عرصه مدیریت شهری نموده است. بازیگرانی که نیاز به آگاهی، تجربه و دانش دارند. به همین دلیل باید سازوکارهایی را تدارک ببینیم که عمل بازیگران جدید با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد حاصل شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه مدیریت شهرهای امروز نیازمند دریافت آموزه‌های قرآنی با تاکید بر مولفه‌های شهر اسلامی است، بیان کرد: برگزاری این کنفرانس و کنفرانس‌های دیگری با فاصله کوتاه‌تر می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی داشته باشند.


انتظاری هروی به تعریف ویژگی‌های شهر اسلامی پرداخت و گفت: در شهر اسلامی عدالت در تقسیم خدمات شهری، تامین آرامش روحی و امنیت روانی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی، عمران و آبادانی و زیبایی شهر و حفظ منایع طبیعی و طبیعت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم، باید به جای شهر خوب، شهر اسلامی بنگاریم.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد انتظار شورای این کلانشهر را بهره‌گیری از نتایج 5 کنفرانس برگزار شده گذشته در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: اندیشمندان، مدیران، متخصصان، عالمان دینی و کارشناسان اجرایی در این کنفرانس‌ها به ارائه اطلاعات پرداختند و باید از آن‌ها استفاده شود.


انتظاری ابراز امیدواری کرد: از طریق تبادل نظر و انتقال تجربیات، دستاوردهای سازنده‌ای در فضای ملکوتی شهر امام رضا(ع) با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به دست آید.

 

برگزاری کلاس اموزشی در طرح دوباره زندگی

 

اعظم کوچه باغی، مدیر اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، با بیان اینکه  900جلسه کلاس آموزشی در طرح دوباره زندگی برگزار شده است، گفت: مراکز فرهنگی بهرمان و رسالت دو مرکز فرهنگی هستند که علاوه بر 15 فرهنگ سرای تخصصی شهر مشهد در ایام تابستان این طرح را اجرایی کردند.

 

وی از جذب دوره دوم مربی اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه خبر داد و تصریح کرد: و با توجه به اینکه فرهنگ سراهای سطح شهر به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، برنامه‌های طرح دوباره زندگی به صورت تخصصی به فرهنگ سراهای متولی این موضوع سپرده خواهد شد.

 

کوچه باغی با اشاره به اینکه 17 موضوع و سرفصل آموزشی در ترم پاییزه اجرای طرح دوباره زندگی به مخاطبان ارائه می‌شود، افزود: ترم پاییزه این طرح از ابتدای مهرماه آغاز شده که در فرهنگ سرا‌ها 8 موضوع به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

 

مدیر اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، اظهارکرد: علاوه براین همزمان این طرح در مناطق مختلف شهرداری مشهد نیز به مرحله اجرا رسیده است و 80 مکان برای اجرای این طرح در مناطق آماده خواهد شد که تاکنون 95 درصد این کانون‌ها فعال شده‌اند.

 

وی با بیان این که برخی از طرح‌های پیش بینی در ایام تابستان برگزار نشده است، افزود: در ترم پاییزه این طرح 15سرفصل آموزشی به شهروندان مشهدی ارائه می‌شود.

 

کوچه باغی با اشاره به این که برای سال جاری 25 موضوع برنامه ریزی شده است که در دوره پاییزه در فرهنگ سرا‌ها 8 موضوع به مخاطبان آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: حدود 9 موضوع نیز برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است ومابقی سال آینده در فصل تابستان به شهروندان شهر بهشت ارائه می‌شود.

 

مدیر اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، اظهارکرد:این طرح به منظور ارائه آموزش‌های اساسی در حوزه بهزیستن به صورت رایگان برای عموم شهروندان مشهدی برگزار می‌شود که از جمله سرفصل‌های آموزشی آن می‌توان به طب سنتی، تربیت فرزند، مهارتهای ارتباطی و.. اشاره کرد.

 

وی به روند جذب استاد و مربی برای برگزاری طرح دوباره زندگی اشاره کرد وگفت: برای جذب اساتید در موضوعات مختلف فرایند گزینش، جذب و توانمند سازی طی می‌شود، در دوره اول اجرای طرح  340 استاد و مربی برای اجرای طرح دوباره زندگی جذب شد که از آنان برای برگزاری جلسات آموزشی استفاده شد.

 

مدیر اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه سال گذشته این طرح دو دوره در سطح مناطق شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: فراگیران به صورت ثابت در 33 جلسه آموزشی شرکت کردند، در دوره اول 31 جلسه و در دوره دوم 33 جلسه آموزشی برگزار شد، که در مجموع 405 هزار و309نفر ساعت آموزشی، از این طرح بهره گرفتند.

 

کوچه باغی افزود: در سال گذشته نیزاین طرح در 74 کانون سطح شهر و در دو بازه زمانی به اجرا رسید./1310/پ203/ب4

ارسال نظرات