۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۹۸۴

اعزام 250 نفر از خراسان شمالی به حج عمره دانشجویی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاه های استان خراسان شمالی از اعزام 250 نفر از این استان به حج عمره در قالب طرح حج عمره دانشجویی خبر داد.
مکه - حج عمره

حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، رییس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاه های استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری مراسم قرعه کشی حج عمره دانشجویی در این استان، اظهار کرد: با قرعه کشی انجام شده امسال 249 نفر از خراسان شمالی در قالب حج عمره دانشجویی به این سفر معنوی اعزام می شوند.

 

وی با یادآوری این که امسال ثبت نام حج عمره دانشجویی در استان خراسان شمالی از بیست و هفتم مهر تا پانزدهم آبان انجام شد، افزود: در این مدت دو هزار و 230 دانشجو و استاد برای اعزام به این سفر معنوی نام نویسی کردند که پس از قرعه کشی 249 نفر از این تعداد انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی خاطرنشان کرد: از تعداد کل متقاضیان اعزام به سفر حج عمره دانشجویی 939 نفر دانشجویان مجرد، هزار و 117 نفر دانشجویان متأهل و 117 نفر نیز اساتید دانشگاه های این استان بودند.

 

به گفته مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خراسان شمالی از مجموع افراد متقاضی حج عمره دانشجویی در این استان، 373 نفر از دانشگاه آزاد، 263 نفر از دانشگاه پیام نور، 128 نفر غیر انتفاعی، 130 نفر علمی کاربردی، 146 نفر دانشگاه دولتی بجنورد، 87 نفر فنی و حرفه ای و 41 نفر نیز از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی بودند.

 

وی با یادآوری این که قرعه کشی عمره دانشجویی هجدهم آبان ماه در محل تالار شهید لنگری بیمارستان امام رضا(ع) مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: پس از قرعه کشی بین این تعداد متقاضی 249 نفر انتخاب شدند که 156 نفر شامل دانشجویان مجرد، 73 نفر متأهلان و 20 نفر نیز اساتید هستند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با بیان این که به احتمال زیاد امسال نیز همانند سال های گذشته اعزام به حج عمره دانشجویی از اسفندماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در زمینه اعزام دانشجویان به حج عمره تسهیلاتی برای تأمین هزینه های این سفر از سوی بانک عامل اعطا می شود.

 

رییس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاه های استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که سال گذشته از خراسان شمالی 105 نفر دانشجوی مجرد و 96 نفر نیز در قالب دانشجویان متأهل و اساتید به سفر معنوی حج عمره اعزام شدند، افزود: امسال با اعزام 250 نفر از استان به این سفر معنوی در واقع شمار زائران در قالب این طرح 20 درصد افزایش یافته است.

 

گفتنی است، امسال در کل کشور 338 نفر از دانشگاه های مختلف متقاضی تشرف به سرزمین وحی در قالب طرح عمره دانشجویی بودند که مراسم قرعه کشی بین این افراد روزهای هفدهم و هجدهم آبان امسال در سراسر کشور برگزار شد و در نهایت از این تعداد 17 هزار و 500 نفر برای تشرف انتخاب شدند.

 

یادآور می شود، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

 

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات