۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۹۸۹
شیخ نعیم قاسم:

مشکلات لبنان ناشی از حمایت آمریکا از تکفیری‌ها در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه‌های تکفیری در سوریه پیامدهای ناگوارای را برای لبنان به دنبال داشته است.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی شماری از دانشجویان لبنانی که امروز در سالن رسالات بیروت برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز شهید در لبنان، به یادآوری رشادت‌های شهدای مقاومت اسلامی لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری پرداخت و گفت: دستاوردهای مهم حزب الله لبنان در سال‌های اخیر بیانگر کارآمد بودن استراتژی مقاومت در برابر اشغالگری و زورگویی است. لبنان تنها به کمک این استراتژی توانست به اشغال رژیم صهیونیستی پایان دهد.

 

وی افزود: با وجود فشارهای روز افزون علیه مقاومت اسلامی، شاهد آن هستیم که این جنبش روز به روز نیرومندتر از گذشته شده و افراد بیشتری به آن گرایش پیدا می‌کنند.

 

این عضو ارشد حزب الله، گرایش به مقاومت اسلامی را موجب عزتمندی و افتخار افراد مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومت اسلامی لبنان تاثیرات ملی و منطقه‌ای بسیاری دارد و کنار زدن آن از عرصه سیاسی لبنان حماقت بزرگی است.

 

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه تنها راه عبور از بن بست سیاسی به وجود آمده در لبنان گفت‌وگو و رایزنی است، گفت: دیگر به همگان اثبات شده است که هیچ گروه سیاسی در لبنان توانایی تک روی در عرصه سیاسی این کشور را ندارد و تنها به واسطه هم افزایی و همکاری جمعی می‌توان این کشور را اداره کرد.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات لبنان ناشی از توطئه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در سوریه است که پیامدهایی را برای مردم لبنان به بار آورده است، گروه‌های تکفیری زمانی به تهدیدی جدی برای لبنان تبدیل شده که از حمایت همه جانبه کشورهای غربی و عربی برخوردار شدند.

 

شیخ نعیم قاسم، تبدیل تکفیری‌ها به دشمنی مشترک برای همه طوایف و مذاهب را موجب افزایش انسجام ملی در لبنان برشمرد و خاطرنشان کرد: تحرکات اخیر تکفیری‌ها در شمال لبنان با هوشیاری و آگاهی ویژه مردم و اقدامات به جای ارتش خنثی شد.

 

وی خواستار انتخاب هرچه زودتر رییس جمهور آینده و تصویب قانون جدید انتخابات شد و گفت: تنها رییس جمهوری می‌تواند وضعیت لبنان را بهتر کند که برخورد سویه‌ای با همه گروه‌ها داشته باشد و به وعهده‌های خود عمل کند. رییس جمهوری که به دور از دخالت‌های خارجی درچارچوب قانون با مخالفان برخورد کند./983/ب902/د

ارسال نظرات