۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۱۰۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن شناسی و امام شناسی دو عامل اصلی ایجاد بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر نمی خواهیم به سرنوشت کوفیان دچار شویم باید به امام زمان(عج) و نایبان ایشان که در دوران غیبت راهنمای دین هستند، تمسک جوییم و نسبت به حسین و یزید زمان شناخت داشته باشیم.
دشمن شناسی و امام شناسی دو عامل اصلی ایجاد بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع جوانان ولایتمدار و فعال فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که محور اصلی تولی و تبری ولایت و امامت است، گفت: انسان مومن باید به اهل‌بیت(ع) و امام معصوم معتقد باشد و جوانی که غیر از این عمل کند نخواهد توانست به سعادت برسد و دچار انحراف خواهد شد.

 

وی افزود: تولی همراه با اطاعت و پیروی است و باید نسبت به همه ائمه این تولی را داشته باشیم چرا که معتقدیم همه ائمه مانند نور واحد هستند و تفاوتی با هم ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که کامل ترین دیدگاه به امامت، اعتقاد شیعه دوازده امامی است، افزود: انسان برای این که به سعادت برسد باید به سیره تمامی ائمه عمل کند زیرا سعادت در گرو توسل به همه ائمه است.

 

وی با بیان این که در زیارت جامعه کبیره مصادیق تبری کردن بت‏‌ها، شیطان و حزب شیطان آمده است، تصریح کرد: شیطان همیشه از جنس جن نیست بعضی از افراد هم خوی شیطانی و وسوسه‌انگیزی شیطانی دارند و حرفهایی میزنند که این حرف‌ها شیطانی است و انسان مؤمن باید هم از شیطان و هم از شیطان‌صفت دوری کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظلم‌کنندگان به اهل‌بیت(ع) را یکی دیگر از مصادیق زیارت جامعه کبیره در تبری جستن انسان مومن عنوان کرد و گفت: همه کسانی که به میدان کربلا آمدند جد بزرگوار امام حسین(ع) را می شناختند ولی امامت ایشان را انکار میکردند چرا که نسبت به پدر امام حسین (ع) بغض و کینه داشتند.

 

حجت الاسلام والمسمین رضایی بیرجندی ادامه داد: کسانی که در شک به اهل‌بیت(ع) باقی ماندند و از مقام امامان منحرف شدند و از اهل‌بیت(ع) فاصله گرفتند نیز باید توسط اهل ایمان مورد نفرین و لعن و تبری قرار گیرند.

 

وی با بیان این که اگر نمی خواهیم به سرنوشت کوفیان دچار شویم باید به امام زمان(عج) و نایبان ایشان که در دوران غیبت راهنمای دین هستند، تمسک جوییم ادامه داد: در عصر غیبت دور شدن از ولی‌فقیه به معنای فاصله گرفتن از امام معصوم است و باید توجه داشته باشیم که به نایب امام زمان و فقهای ایشان نزدیک شده و از دشمنان آن ها و اهل بیت(ع) فاصله بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که تبری از دشمنان ائمه(ع) تنها شامل دشمنان گذشته نمی‌شود، ادامه داد: باید عمر سعد و شمر و یزید زمان را بشناسیم و از آن ها و مکتبشان دوری کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: دشمن شناسی از مصداق های بصیرت و امام شناسی است و ما تا زمانی که دشمن را به خوبی نشناسیم، تشخیص حق کار دشواری خواهد بود./968/پ202/ب5 

ارسال نظرات