۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۱۰۳۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

تقویت روح کتابخوانی در جامعه زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسم آغاز به کار نمایشگاه کتاب ساری با بیان این که این نمایشگاه تا اول آذر در همه شهرهای استان برپا خواهد شد، گفت: نمایشگاه هفته کتاب مرکز مازندران شامل 35 غرفه است که از امروز آغاز به کار کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان ‌داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتقای سطح آگاهی، افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی و توجه افکار عمومی به تازه‌های کتاب است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: تجلیل از خادمان و فعالان کتاب، نقد و بررسی و معرفی کتاب، هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی حوزه تولید کتاب، برپایی غرفه نقاشی با موضوع عاشورایی در نمایشگاه‌های کتاب از جمله برنامه‌های این اداره به مناسبت هفته کتاب است.

 

وی ادامه داد: تجلیل از ناشران فرهنگ عاشورایی، برپایی ایستگاه‌های مطالعه عمومی، عضویت رایگان افراد در کتابخانه‌ها و اهدای کتاب از دیگر برنامه‌‎های هفته کتاب در مازندران است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که دین ما بر مبنای کتاب است، تصریح کرد: ‌جایگاه کتاب در دین ما مشخص است و ائمه اطهار(ع) هم به این موضوع سفارش کرده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مردم مازندران هر ساله استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب دارند، گفت: حضور مردم در نمایشگاه کتاب را هر ساله به شکل مطلوب شاهد هستیم.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با اشاره به این که حضور این مردم، می طلبد که توجه بیشتری به بحث محتوای کتاب ها و فضای نمایشگاهی داشته باشیم، ادامه داد: مرکز مازندران باید فضای نمایشگاهی در خور شان فرهنگ مردم داشته باشد.

 

وی دین مبین اسلام را دین کتاب، اندیشه و تعقل دانست و با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی توجه نکرده است، گفت: اسلام کتاب در دنیا ترویج کرد و امروز کشورهای اروپایی از این تلاش اسلام بهره مند شده اند.

 

وی با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات