۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۱۰۵۴
حقوقدان شورای نگهبان:

اجرای عدالت و قانون مورد تأکید شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از حقوقدانان شورای نگهبان در جمع اساتید حوزه و دانشگاه تبریز گفت: اجرای عدالت و قانون همواره مورد تاکید شورای نگهبان در انتخابات است.
شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش هم اندیشی استادان حوزه و دانشگاه با شورای نگهبان امروز با حضور اساتید برجسته حوزه‌های علمیه استان و مراکز آموزش عالی همچنین حقوقدان شورای نگهبان در تبریز برگزار شد.

 


سام سوادکوهی، حقوقدان شورای نگهبان در این همایش با بیان این‌که انتخابات بر اساس آموزه های اسلامی، قوانین الهی و قانون اساسی کشور از جایگاه خاصی برخوردار است، اظهار داشت: روند برگزاری انتخابات در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الگویی برای دیگر کشورهای جهان بوده است.

 


وی با تأکید بر وظیفه سنگین شورای نگهبان در برگزاری انتخابات سالم و فراگیر گفت: اجرای عدالت و قانون همواره مورد تاکید شورای نگهبان در انتخابات است، از سویی آسیب شناسی کارها و سنجیدن نواقص، نقد مسایل و ارتقای سعه صدر از عوامل بهبود کارها محسوب می شود که مورد تأکید شورا است.

 


سوادکوهی در ادامه با اشاره به پیشرفت های همه جانبه در کشور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در بیش از 35 سال گذشته پیشرفت و تعالی خوبی در همه زمینه ها داشته و این پیشرفت ها در دنیا و کشورهای دیگر به بیش از 100 سال زمان نیاز دارد، اما با تکیه بر اراده ملت و اعتماد به نفس توانسته‌ایم بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن کنیم.

 


عباسعلی اسدی، رییس دفتر شورای نگهبان و دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در آذربایجان شرقی در حاشیه این گردهمایی اظهار داشت: این همایش با برگزاری چهار کارگروه تخصصی با شرکت حدود 135 نفر از شهرستان های استان در تبریز برگزار شد.

 


وی افزود: نخستین همایش هم اندیشی استادان حوزه و دانشگاه با شورای نگهبان به منظور هماهنگی، انسجام و ارتقای دانش اعضا همچنین هم اندیشی در خصوص ارتقای کیفیت و نظارت در انتخابات برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات