۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۱۰۹۸
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد:

اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان این‌که پل ارتباطی بین متفکران در طول تاریخ لوح و قلم است، گفت: اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است.
حجت‌الاسلام حميد رضا ارباب سليماني، دبير ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در همایش تقدیر از کتابداران نمونه کتابخانه های کانون فرهنگی هنری مساجد که عصر امروز شنبه 24 آبان ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: کتاب، مسجد، محرم در جهت حرکت هدایت انسان حرکت می کنند و افرادی که با این سه امر الفت داشته باشند راه نجات را می یابند.
 
وی افزود: در کتاب قرآن سوگندهای گوناگونی ذکر شده است که یکی از آنها سوگند به قلم است، در زمان پیامبر اکرم بود که صحبت از تعلیم خواندن و نوشتن شد، زمانی که تعداد افراد باسواد از 20 نفر تجاوز نمی کرد.
 
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اهمیت و جایگاه کتاب نزد بزرگانی چون ابوعلی سینا گفت: بو علی سینا زمانی که موفق به درمان فرزند یکی از حاکمان می شود، حاکم از او می خواهد که هر خواسته ای را که دارد مطرح کند، ابو علی سینا استفاده از کتابخانه در بار حاکم را جهت پاداش از حاکم طلب می کند.
 
حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بی کیفیت دانستن محتوای برخی از کتاب ها اظهار داشت: خریدن برخی از کتاب ها پول به هدر دادن است و باید تلاش شود که کتاب با محتوی مناسب در سبد کالای مصرفی استفاده شود.
 
وی ادامه داد: در زمان امام صادق (ع) هر کسی سوالی داشت امام به او می فرمود که به مسجد و نزد زراره مراجعه کنید و پاسخ سوالتان را از او در یافت کنید.
 
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان سخنی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) می فرمایند که یکی از هشت ویژگی های شخصی که به مسجد می رود این است که به علم نو دست می یابد.
 
حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: پل ارتباطی بین متفکران در طول تاریخ لوح و قلم است، با هنر لوح و قلم همه افراد جهان در یک کتابخانه جهانی گرد هم جمع می شوند و تبادل نظر می کنند.
 
وی ادامه داد: به تعبیر دقیق همه آنچه از علوم الهی به دست ما رسیده است ثمره لوح و قلم است، مهم ترین اثر آسمانی یعنی قرآن کریم به ما مسلمان ها رسیده است از این رو باید به کتاب و قلم احترام بگذایم.
 
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه سخنگوی دولت عقل است، اظهار داشت: کسانی که اندیشه خود را در اختیار دیگران قرار می دهند باید از این ابزار استفاده کنند.
 
حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه بیش از 14 میلیون کتاب در مخازن کتابخانه های مساجد نگهداری می شود افزود: یکی از نظام نامه های کانون مساجد کشور شناسنامه دار کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمع آوری آنلاین مجموعه عناوین کتاب های کتابخانه است./818/پ202/ب4
ارسال نظرات