۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۱۲۳

نگاهی به فعالیت خبرگزاری ابنا با 19 زبان بین المللی

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری ابنا هم اکنون به 19 زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی، چینی، فارسی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، اردو، بنگلا، مالایو، هندی، اندونزیایی، سواحیلی، میانماری، بوسنیایی و هوسا فعالیت می‏کند.
ابنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پس از شکل گیری رویکرد رسانه ای جدید در ایران و تأسیس خبرگزاری های تخصصی در کنار خبرگزاری های عمومی، خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ با هدف انعکاس تخصصی «اخبار مربوط به مکتب تشیع» و «رویدادهایی که شیعیان در آن نقش اساسی دارند» تأسیس شد.

 

این سایت به فضل الهی و عنایات معصومین(ع) با رشد تدریجی و منطقی خود، اینک به یک خبرگزاری فعال، با کادر تحریریه و خبرنگاران (در داخل و خارج از کشور) تبدیل شده و دارای یک سایت اثر گذار با چندین زبان و چند نشریه است.

 

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شکل توسعه ‏یافته «سایت خبری ـ تحلیلی شیعه نیوز» است که با دامنه‏هایwww.shianews.ir  و  www.shianews.org فعالیت می‏کرد.

 

این سایت در تاریخ 24 اسفند 1383 به همت تعدادی از نیروهای معاونت امور بین‏الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع ( راه‏اندازی شد و از بدو تأسیس، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پس از آنکه سایت فوق‏الذکر، جای خود را در محافل خبری پیدا کرد و با استقبال شیعیان ایران و جهان مواجه گردید، احساس شد که باید به شکل یک خبرگزاری به فعالیت خویش ادامه دهد.

 

دوره جدید فعالیت این مرکز اطلاع رسانی از مرداد 1386 و با افتتاح رسمی به دست «رییس جمهوری اسلامی ایران» آغاز شد و این سایت خبری _ تحلیلی، به عنوان رسمی خبرگزاری اهل‏بیت (ع) و دامنه  www.abna.irتغیر نام داد. در این زمان «صادق رمضانی گل‏افزانی» مدیرمسؤول و «سید علیرضا حسینی (عارف)» سردبیر این رسانه بودند. حسینی عارف از سال1389  هر دو مسؤولیت مدیرمسؤولی و سردبیری ابنا را همزمان بر عهده گرفت.

 

خبرگزاری ابنا هم اکنون به 19 زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی، چینی، فارسی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ترکی استانبولی، ترکی آذری (با دو رسم‏الخط لاتین و سیریلیک)، اردو، بنگلا، مالایو، هندی، اندونزیایی، سواحیلی، میانماری و بوسنیایی و هوسا فعالیت می‏کند.

 

این خبرگزاری علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود یعنی خبررسانی، از بدو فعالیت، صفحاتی دینی و فرهنگی (موسوم به صفحات سبز) نیز به کاربران و خوانندگان خود ارائه می‏کند. عناوین برخی از این صفحات شامل مباحث قرآنی، حدیث و مباحث حدیثی، زندگی پیامبر(ص) و اهل‏بیت(ع)، پا به پای ولایت، مقاله، سخنرانی، مصاحبه، چرا شیعه شدم؟، یاوران اهل‏بیت(ع)، مهدویت، حجاب و زیبایی، وهابیت‏شناخت، صهیونیسم‏شناخت، ادیان و مکاتب دیگر، شعر و ادب، پیامک مذهبی، ابنا و خوانندگان است.

 

بخش وضعیت شیعیان جهان از دیگر بخش های صفحه فرهنگی است که اخبار، مصاحبه ها و حوادث وضعیت شیعیان جهان را تحلیل و منعکس می کند.

 

همچنین از دیگر بخش های صفحه فرهنگی که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است بخش استفتائات مراجع است که به سوالات مدنظر دوستان از طریق دفاتر مراجع پاسخگو است.

 

قابل ذکر است، از عناوین دیگر این خبرگزاری می توان به بخش های عناوین اخبار، اخبار مهم، اخبار ایران، اخبار آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه، اخبار مجمع، علمی تبلیغی، گوناگون، چند رسانه ای و ویژه نامه اشاره کرد که هر بخشی در برگیرنده مطالب ارزشمند است.

 

گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتربه پایگاه اینترنتیwww.abna.ir مراجعه کنند./1325/پ202/س

ارسال نظرات