۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۱۸۲

دیدار امام جمعه شهرکرد با خانواده جوان ترین شهید استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد عصر امروز با حضور در منزل شهید مهرداد نیکپور، شهید 16 ساله دوران دفاع مقدس این استان، در فضایی معنوی با خانواده‌ این شهید والامقام دیدار کرد.
ديدار امام جمعه شهرکرد با خانواده شهيد نيکپور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز، با حضور در منزل شهید مهرداد نیکپور، شهید 16 ساله دوران دفاع مقدس، در فضایی معنوی با خانواده‌ این شهید والامقام دیدار و گفت‎وگو کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با گرامی ‌داشتن یاد و خاطره‌ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید نیکپور، از صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان تجلیل کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سن کم این شهید، نائل آمدن به فیض شهادت را نشانه بزرگی و عظمت این شهید والامقام دانست و گفت: شهادت در راه الهی نشانه بزرگی و عظمت شهدا است؛ چراکه این چنین مقام و جایگاهی تنها لایق انسان‌های بزرگ است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، سرمایه جوانی را آلوده نشدن و پاک زندگی کردن دانست و از شهدا به عنوان مصدایق بارز و الگوهای نمونه در پاکی و خدایی زندگی کردن یاد کرد.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که شهدا رفتند تا یاد و نام خدا در جامعه زنده و جاوید بماند، تصریح کرد: شهدا گران‎بهاترین سرمایه یعنی جان خود را برای زنده نگه ‌داشتن یاد خدا و پاک نگه‌ داشتن و سالم سازی جامعه از آلودگی‌ها فدا کردند.
 
این مقام مسؤول، ارتباط مستمر و تقرب به درگاه الهی، عشق و ارادات ویژه شهدا به اهل بیت عصمت و طهارت و اخلاص و صفای دل و جان را رمز ماندگاری و سعادت شهدا در دنیا و آخرت دانست.
 
وی با تأکید بر این که مسؤولان و آحاد گوناگون مردم باید قدر و جایگاه شهدا را بدانند و از آنان درس بگیرند، تصریح کرد: مسؤولان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و در مسیر شهدا محکم و استوار بمانند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهتمام ویژه شهید نیکپور در اقامه نماز اول وقت، تصریح کرد: هدف اصلی خلقت انسان اقامه نماز و اجرای احکام الهی بوده است و شهدای نیز برای زنده نگه‌ داشتن این فریضه واجب و احکام الهی جان و هستی خودشان را فدا کردند.
 
امام جمعه شهرکرد، شهادت در راه خدا را مصداق بارز آیه 100 سوره نسا که می فرماید «آن کس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمین برخورداری های بسیار و گشایش ها خواهد یافت و هر کس که از خانه خویش بیرون آید تا به سوی خدا ورسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دریابد، مزدش بر عهده خداست و خدا آمرزنده و مهربان است» دانست و گفت: شهدا در راه خدا و برای خدا حرکت کردند و مزد این بندگی و اطلاعت پذیری که همان شهادت در درگاه الهی بود را نصیب خود کردند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که شهدا به وظیفه خود به خوبی عمل کردند، افزود: شهدا در تشخیص هدف‌ها و مسیر رسیدن به این هدف‌ها که همان زنده نگه داشتن اسلام و ارزش‌ها بود اشتباه نکردند؛ ما نیز باید با الگوگیری از شهدا به وظایف دینی و اسلامی خود عمل کنیم.
 
این مقام مسؤول، جنگ تحمیلی را آزمونی بزرگ برای ملت ایران دانست و شهدا و خانواده معظم آنان را برنده و سعادت‎مند اصلی در این آزمون بزرگ دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که امتحانات و آزمایش‌های فراوانی پیش روی این نظام است، از فتنه 88 و 78 به عنوان دو آزمون بزرگ دیگر در طول نظام و انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: فتنه‌ها و توطئه چینی‌ها دشمنان علیه انقلاب در کمین و پیش‌روی ما هستند که باید به شدت مراقب بود که از این امتحان‌ها و آزمون‌های بزرگ با آبرومندی و سربلندی خارج شویم./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات