۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۳۱۳۰۶
حجت الاسلام محمدی:

غرق شدن در مباحث علمی طلاب را از توجه به نیازهای جامعه غافل نکند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی برنامه عمو پورنگ با بیان این که یک طلاب در کنار افزایش بار علمی خود باید به امر تبلیغ نیز توجه داشته باشند، گفت: در غیر این صورت طلبه به نیازهای جامعه دسترسی ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات مردم باشد.
حجت الاسلام محمدي
حجت الاسلام محمدی کارشناس دینی برنامه عمو پورنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان فعالیت تبلیغی خود از آغاز تا تبدیل شدن به یک چهره ای رسانه ای، پرداخت.
 
وی با بیان این که آغاز فعالیتش از سال 86 در مدارس تهران بوده است، بیان کرد: در آن سال کار پرده خوانی را که از سوی استاد قدوسی و راستگو پایه گذاری شده بود و تفسیر آیت الله جوادی آملی را به تصویر می کشید را با همکاری این اساتید در مدارس تهران آغاز کردم.
 
حجت الاسلام محمدی به گستردگی امر تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین باید در همه مکان ها پوشش داده شود و تنها به مکان های مذهبی، مساجد و افراد متدین اکتفا نشود که همه مردم از مسائل دین آگاهی پیدا کنند و در همه مکان ها به مبلغ دینی دسترسی داشته باشند و با او ارتباط برقرار کنند.
 
کارشناس دینی به حساسیت کار کودک در رسانه اشاره کرد و افزود: به دلیل رعایت شئونات طلبگی حضور در برنامه مربوط به کودک با توجه به تعداد زیاد بیننده از حساسیت بالایی برخوردار است و توجه به هر دو حالت یعنی شئونات طلبگی و فهم درست کودک بسیار مهم است.
 
حجت الاسلام محمدی حمایت اساتید و کارشناسان را از این روش تبلیغی در رسانه را قابل توجه ذکر کرد و ابراز داشت: به دلیل رعایت شدن شئونات طلبگی و همچنین تأثیر گذاری زیاد، این نوع تبلیغ در بین کودکان از سوی اساتید تبلیغی مورد حمایت قرار گرفت.
 
وی مواجه شدن مبلغ با مشکل را یکی از رموز موفقیت های امر تبلیغ دانست و تصریح کرد: تا زمانی که یک مبلغ با تمام وجود یک مشکل را درک نکند به آن شکلی که نیاز است نمی تواند در این امر مهم انجام وظیفه کند و به فکر روشی برای تبلیغ دین و حل این مشکلات باشد.
 
حجت الاسلام محمدی توجه به روحیات کودک را برای ارتباط با کودکان را مهم ذکر کرد و اظهار داشت: مبلغ در ارتباط با کار کودک باید به گونه ای با روحیات او آشنا باشد که بتواند به همان روش هایی که کودک به آن علاقه دارد با او ارتباط برقرار کند و مسائل دین را به او بیاموزد.
 
وی با اشاره به هماهنگی طلاب در زمان آموزش و تبلیغ گفت: اگر یک مبلغ تنها به کسب علم و افزایش بار علمی توجه کند به نیازهای جامعه دسترسی ندارد و برای پاسخ به سوالات آنها آمادگی ندارد و طلاب با مدیریت می توانند همزمان با تحصیل کار تبلیغی خود را ادامه دهد و باید مبلغ در بین جامعه حضور پیدا کند و با فضای نیاز جامعه آشنا شود و برای این نیاز ها عالم شود.
 
حجت الاسلام محمدی به اهمیت شناسایی استعداد های هر طلبه با توجه به توانایی هایش اشاره کرد و گفت: هر طلبه باید به استعدادهایی که دارد توجه کند و پس از کشف استعدادهای خود در همان زمینه فعالیت کند.
 
وی در پایان طلاب را به تلاش بیشتر در تمام زمینه های تبلیغی توصیه کرد و اظهار داشت: تلاش بیشتر به این معنا هست که در امر تبلیغ در کنار تحصیل با توجه به نیاز های جامعه بپردازند و برای رفع مشکلات دینی جامعه در هر سطحی تلاش کنند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات