۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۱۳۰۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف بهترین وسیله برای رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف ریشه در مسائل فرهنگی داشته و برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه بر آن تاکید شده است، گفت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت معصومین(ع) بر آن تاکید فراوانی شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت:  نگاه سازمان اوقاف به مسأله فرهنگ و اقتصاد جدی و بر اساس تحقق مطالبات رهبری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: این سازمان دارای سرمایه فیزیکی و منابع انسانی ارزشمندی است که از این فرصت با مشارکت سرمایه‌گذاران باید استفاده بهینه کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که سنت وقف بهترین مصداق جاودانگی انسان است، ادامه داد: وجود موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی که وجود دارد نشانگر آن بوده که از سالیان دور و سال های اخیر انسان های خیر و پاک نیت برای اهداف والا و ارزنده ای وقف انجام دادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف ریشه در مسائل فرهنگی داشته و برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه بر آن تاکید شده است، گفت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت معصومین(ع) بر آن تاکید فراوانی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که اوقاف در مقابل موقوفات و نیت واقف وظیفه شرعی دارد، افزود: فعالیت اوقاف بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است که تلاش داریم تا رهنمودهای رهبری را در بخش های مختلف محقق کنیم. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اوقاف سازمانی هدفمند و با برنامه در حال فعالیت اثرگذار است، بیان داشت: اوقاف همواره در حال اجرای برنامه‌های مختلف و طرح‌های ارزشمند فرهنگی و دینی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: این سنت والا به معنای واقعی کلمه در بین ما جا نیفتاده است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف یک مسأله دینی، وجدانی، اخلاقی و انسانی است، گفت: این سنت تنها اختصاص به دین و منطقه ما ندارد بلکه امری فرادینی، فرامنطقه‌ای و فراملی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که سازمان اوقاف امین و امانتدار واقفان خیراندیش است و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا نیات واقفان به‌طور دقیق اجرا شود، افزود: احیای موقوفات، ترویج وقف و ثبت وقف‌های جدید طبق نیاز روز جامعه به همت، تعامل و همکاری همه مسؤولان اعم از ادارات و نهادها، علما، روحانیان، حوزه‌های علمیه و مردم نیاز دارد.

 

وی از کمک مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون به 38 مصلی نماز جمعه مازندران از محل کمک‌های مالی دولتی، سازمانی و ماده 12 بحران کمک مالی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده مبلغ کمک شده اداره کل اوقاف مازندران به مصلی‌های نماز جمعه استان را هشت میلیارد و 250 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مبالغ با توجه به نیازهای هر مصلی به ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها پرداخت شد.

 

وی با اشاره به این که به دو مصلی نماز جمعه استان از محل ماده 12 بحران کمک مالی شد، افزود: مصلی نماز جمعه شهرستان میاندورود و مصلی نماز جمعه شهرستان بهشهر این مبالغ را در راستای برنامه تخصیص داده شده، دریافت کردند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات