۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۳۳۹
با حضور متولیان زکات کشور؛

همایش «پرچمداران واجب الهی زکات» در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پرچمداران واجب الهی زکات با حضور اعضای شورای عالی زکات کشور و عاملان برگزیده این واجب دینی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.
همايش پرچمداران واجب الهي زكات در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، روز دوشنبه همایش «پرچمداران واجب الهی زکات» با حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و عضو شورای عالی زکات کشور، حجت الاسللام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، علما و روحانیان، عاملان برگزیده زکات و شمار دیگری از مسؤولان کشوری و استان خراسان شمالی در محل تالار اجتماعات مدیریت بانک ملی خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.  

 

در این همایش حجت الاسلام سیدرضا تقوی، عضو شورای عالی زکات کشور و حجت الاسللام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و رییس شورای زکات این استان پیرامون مسائل مربوط به این فریضه الهی در استان و کشور سخنرانی کردند.

 

همچنین در این همایش امان الله حسین پور، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با اشاره به این که در سال گذشته 15 میلیارد تومان زکات در این استان جمع آوری شده بود، اظهار داشت: با اقدامات مطلوب انجام شده در این زمینه در سال جاری تاکنون 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شده که به نسبت مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

 

وی اضافه کرد: اکنون در استان خراسان شمالی 210 روحانی در زمینه زکات فعالیت می کنند و تعداد عاملان زکات در استان نیز دو هزار و 300 نفر است.

 

حسین پور با اشاره به این که تاکنون هزار و 300 پروژه از محل زکات در این استان احداث شده است، افزود: افزون بر اجرای طرح های عمرانی و خدماتی از محل زکات، 30 درصد اعتبارات زکات جمع آوری شده نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی و کمک به نیازمندان مصرف می شود.

 

وی اظهار داشت: در سال 84 میزان زکات جمع آوری شده در استان خراسان شمالی در مجموع تنها 15 میلیون تومان بود اما در این چند سال با اقدامات انجام شده تحول شگرفی در میزان پرداخت زکات در استان به وجود آمده است به گونه ای که تنها در سال جاری از هنگام برداشت محصول تاکنون 9.5 میلیارد تومان زکات از سوی مردم دین مدار خراسان شمالی پرداخت شده است.

 

حسین پور این افزایش را مرهون فعالیت هدفمند متولیان زکات با برنامه ریزی مناسب و دین مداری مردم استان خراسان شمالی دانست.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی تصریح کرد: در سایه این مشارکت ستودنی مردم این استان در امر پرداخت زکات، خراسان شمالی برای سومین سال متوالی به عنوان استان برگزیده زکات انتخاب شده است.

 

محمود ثمینی، فرماندار بجنورد نیز در این همایش با اشاره به جمع آوری 906 میلیون تومان زکات در شهرستان بجنورد در سال گذشته، اظهار داشت: پارسال در این شهرستان سهم دولت برای سرمایه گذاری زکات 150 میلیون تومان بود که با تخصیص این میزان اعتبار، 57 پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان بجنورد اجرایی شد.

 

وی همچنین با اشاره به جمع آوری افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در این شهرستان از ابتدای فصل برداشت محصول تاکنون، افزود: با توجه به این میزان مشارکت مردم و با در نظر گرفتن میزان سرمایه گذاری دولت در امر زکات، امسال اجرای 50 پروژه عمرانی و خدماتی از محل زکات در روستاهای شهرستان بجنورد برنامه ریزی شده است.

 

گفتنی است، در پایان همایش پرچمداران واجب الهی زکات از عاملان برگزیده زکات در استان خراسان شمالی با اهدای جوایزی تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات