۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۴۲۰
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز ثبت نام حج عمره مفرده در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی از آغاز ثبت نام متقاضیان حج عمره مفرده در کاروان های حج این استان از پنج شبنه 29 آبان‌ماه خبر داد.
مکه، مسجد الحرام

جواد شاد، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: نام نویسی از متقاضیان اعزام به سفر حج عمره مفرده در استان خراسان شمالی از پنج شنبه بیست و نهم آبان در کاروان های حج عمره مفرده استان آغاز می شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا افراد دارای ودیعه های حج عمره تا اولویت 350 می توانند برای ثبت نام در کاروان های اعزام اقدام کنند.

 

شاد خاطرنشان کرد: در صورتی که با ثبت نام این افراد ظرفیت کاروان های حج عمره در استان خراسان شمالی تکمیل نشود ثبت نام تا اولویت 600 انجام خواهد شد.

 

وی با یادآوری این که اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی در خصوص نحوه تشرف متقاضیان سفر زیارتی عمره امروز در جراید محلی و پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی به آدرس http://nk.haj.ir منتشر شده است، افزود: متقاضیانی که قبلا پیش ثبت نام شده اند از پنج شنبه می توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

 

شاد خاطرنشان کرد: رزرو و انتخاب پرواز برای آن دسته از دارندگان کارت های ثبت نامی ملی و ملت که در سامانه فاخر به آدرس اینترنتی http://fakher.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و اکنون وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنها به رنگ سفید مشخص شده است نیز از روز پنج شنبه بیست و نهم آبان ماه امکان پذیر خواهد بود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس موارد اعلام شده در اطلاعیه های قبلی امسال بستر لازم برای ثبت تقاضای تشرف به عمره با مراجعه مستقیم به سامانه فاخر به آدرس http://fakher.haj.ir فراهم است اما در صورتی که در مدت تعیین شده واجدین شرایط برای ذخیره و ثبت نام اولیه اقدام نکنند برای تکمیل برخی از ظرفیت ها از اولویت های بعدی که مراحل ثبت تقاضای اعزام در سامانه را تکمیل کرده باشند، فراخوان خواهد شد.

 

شاد تصریح کرد: بر این اساس تمامی متقاضیان اعزام تا اولویت 600 که آمادگی اعزام به عمره مفرده در موسم عمره سال 93-94 را دارند می بایست تا پیش از شروع ثبت نام قطعی در کاروان ها به سامانه فاخر مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ کلمه کاربری و رمز ورود به سامانه اقدام کنند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به این که هنوز سهمیه استان خراسان شمالی برای اعزام به عمره مفرده در سال جاری مشخص نشده است، افزود: احتمالا اولین اعزام ها از استان به این سفر معنوی در سیزدهم آذرماه انجام شود.

 

به گفته وی در صورتی که امکانات فرودگاهی برای انجام پروازهای برون مرزی در فرودگاه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی مهیا باشد اعزام ها به سفر عمره مفرده از فرودگاه بجنورد انجام می شود اما در غیر این صورت همانند سال های گذشته اعزام زائران از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور امسال برنامه ریزی برای اعزام 750 هزار عمره گزار از سراسر کشور به مکه مکرمه صورت گرفته است.

 

وی گفته امسال برنامه ریزی های ما بر اساس اعزام 750 هزار نفر به عمره است اما در صورتی که خدمات مورد نیاز شامل امکانات اقامتی، ویزا، حمل و نقل از سوی طرف سعودی فراهم شده و آداب میهمان نوازی مورد توقع و انتظار زائران ایرانی نیز رعایت شود، امیدواریم تعداد زائران اعزامی را حداقل به تعداد سال گذشته یعنی 830 هزار نفر افزایش دهیم./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات