۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۴۳۴

تحصیل 200 طلبه در شهرستان پلدختر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با اشاره به فعالیت دو حوزه علمیه در این شهرستان گفت: 200 طلبه خواهر و برادر در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
حوزه علميه

حجت الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه پلدختر، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 200طلبه زن و مرد در دو حوزه علمیه الزهرا(ع) و امام رضا(ع) پلدختر به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران پلدختر با ظرفیت 120 خواهر و حوزه علمیه برادران با 80 طلبه ظرفیتی مناسب در این شهرستان است.

حجت الاسلام لروند در ادامه با بیان این که پنج مرکز دانشگاهی نیز در این شهرستان فعال هستند، ابراز داشت: حوزه های علمیه باید در کنار دانشگاه ها و مدارس در راستای تقویت فرهنگ دینی تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود این مراکز دینی، آموزشی در شهرستان پلدختر بیان داشت: این نهادها در تبیین و تقویت فرهنگ کتاب خوانی نقش بسزایی دارند.

امام جمعه پلدختر نقش خانواده ها در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بسیار مهم بیان کرد و افزود: خانواده بستر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه با اشاره به این که فرهنگ مطالعه در جامعه کم رنگ شده است، تأکید کرد: روحانیت، معلمان مدارس، اساتید دانشگاه و مراکز آموزشی نقش اساسی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی دارند.

حجت الاسلام لروند با اشاره به توطئه های دشمن و تهاجم فرهنگی، بصیرت را امری مهم در برابر دسیسه های آنان بیان کرد و تصریح کرد: مهم ترین عامل افزایش بصیرت، مطالعه است.

وی با اشاره به توسعه فضای مجازی، اینترنت و شبکه های ماهواره ای خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم این امکانات فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه کم رنگ کنند.

امام جمعه پلدختر با تأکید بر هوشیاری خانواده ها در برابر توطئه های دشمنان و تربیت صحیح فرزندان عنوان داشت: آحاد مردم جامعه در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مسؤول هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید در جهت فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی نقش خویش را پررنگ تر از قبل جلوه دهند.

حجت الاسلام لروند در ادامه بیان داشت: رسانه ها و صدا و سیما نیز در جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند با تولید برنامه های متنوع، فرهنگ مطالعه را بین آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جوان تقویت کند./9459/ت302/ب

ارسال نظرات