۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۴۶۸

جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان شامل رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و صحت قرائت نماز خبر داد.
جشنواره مدهامتان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که 130 نفر از اعضای کانون های مساجد استان در جشنواره قرآنی مدهامتان نام‌نویسی کرده‌اند، اظهار داشت: : مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان 29 آبان در مسجد امام خمینی (ره) شهرک یاغچیان تبریز برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که نفرات برتر مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که در استان خوزستان برگزار می شود، راه می یابند، خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد است که هرساله با شرکت جوانان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری در رشته های مختلف برگزار می شود.


هادی‌نیا با بیان این‌که رشته های قرآنی جشنواره شامل رشته های قرائت، ترتیل، حفظ ،اذان و صحت قرائت نماز است، افزود: رشته های تفسیر و مفاهیم نماز، نهج البلاغه و قرآن نیز به صورت مکتوب برگزار شد، رشته تفسیر ویژه ائمه جماعت مساجد بود که رتبه اول مرحله استانی جهت حضور در مرحله کشوری دعوت خواهد شد.


وی با اشاره به شیوه برگزاری رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه خاطرنشان کرد: این رشته تنها در مرحله استانی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان با مطالعه جزوه ای با موضوع "نماز در قرآن و نهج البلاغه" در آزمونی که به صورت سراسری برگزار می شود، شرکت می کنند.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه های هفته کتاب اظهار داشت: 250 باب کتابخانه و قرائتخانه مخزن دار، و حدود 400 باب کتابخانه باز تحت پوشش این دبیرخانه فعالیت می کنند که ساماندهی 250کتابخانه عمومی مسجدی در سایت کتابخانه های مساجد استان به پایان رسیده است.


وی افزود: با فرارسیدن هفته کتاب از تعداد 53 باب کتابخانه و قرائتخانه فعال بازدید به عمل آمده که تا پایان سال مجوز فعالیت کتابخانه ای این کتابخانه صادر شده و حمایت خواهند شد، افزون بر این 14 عدد نرم افزار کتابداری مهر مساجد نیز به کتابخانه های حائز شرایط اهدا می شود.


هادی نیا با بیان این‌که یک روز از هفته کتاب به عنوان «مسجد، محرم و کتاب» نامگذاری شده است، اظهار داشت: جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» نیز که به صورت ستادی استانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ادارات تابعه شهرستانی و با مدیریت این دبیرخانه اجرا شد، که در این هفته آثارشان جمع آوری و داروی شده و آثار برتر تقدیر و به مرکز معرفی خواهد شد.


وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در این هفته خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب همراه با اجرای مسابقات کتابخوانی و مسابقه خلاصه نویسی کتاب در کانون های سطح استان از جمله کانون نسیم رحمت ملکان، بخش خواهران کانون دانشسرا و کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) روستای چنار عجب شیر برپا می شود، ضمن این‌که چهارمین دوره آموزش کتابداران مساجد استان آذربایجان شرقی تا پایان دی ماه امسال برگزار خواهد شد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات