۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۳۱۵۴۶
حجت الاسلام طبسی:

عدم سازش در برابر تحریم دشمن کلید معارف عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کلید شاخص در درس‌های عاشورایی عدم سازش با دشمنان است، گفت: امام حسین(ع) تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت اما تن به سازش نداد تا امت اسلامی را از بردگی دشمن نجات دهد.
حجت الاسلام محمد جواد طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد جواد طبسی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع طلاب علوم دینی حاضر در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که دولت تکفیری کاخ سبز تمام تلاش خود را صرف فشار برای سازش امام حسن(ع)کرده است، اظهار داشت: معاویه تمام تلاش خود را بر این داشت تا بتواند امام را وادار به سازش در مقابل اهداف پلیدش کند و تمام توان مالی و نظامی خود را در این راه مورد استفاده قرار داد.

 

حجت الاسلام طبسی ضمن ابراز این که این فشارها در 10 سال اول امامت امام حسین(ع) نیز ادامه داشته است، افزود: معاویه می دانست امام حسین(ع) بعد از مرگ او به صلح امام حسن(ع)پایبند نخواهد بود چرا که خود معاویه مفاد صلح نامه را شکسته بود و با ایجاد شایعاتی در جامعه به دنبال اعمال فشار مضاعف بر امام(ع) برای سازش بود.

 

وی با تأکید بر اهمیت عدم سازش با دشمن، ادامه داد: در جهان امروز رمز موفقیت جامعه اسلامی استفاده از این کلید شاخص برای پیدا کردن راه در فضاهای غبار آلود است و این نخستین آموزه قیام خونین امام حسین (ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام حسین(ع) از روزی که ترک مناسک حج فرمودند قیامی در مقابل تحریم هایی کاخ سبز که با نشر اکاذیب به تحریم معارف واقعی اسلام پرداخته بودند را شروع کردند، گفت: دولت تکفیری کاخ سبز 30 سال تمام را در منابر خود به لعن حضرت امیرالمومنین(ع) پرداختند و جامعه اسلامی را از دریافت احادیث پیامبر تحریم کرده و با ایجاد فضای رعب به حذف اسلام واقعی پرداخته بود.

 

وی افزود: وقتی یزید از محاصره کامل نظامی و اقتصادی امام در کربلا اطمینان پیدا کرد در روز هفتم ماه محرم، آخرین و شدید ترین تحریم خود را اعمال کرد و آب روان فرات را بر روی صاحبان حقیقی اش بست.

 

حجت السلام طبسی ضمن اشاره به صدور امان نامه برای حضرت عباس(ع) از سوی شمر در شب عاشورا و رد بی درنگ آن از سوی حضرت را نماد آزادگی دانست، گفت: امام حسین(ع) در صحرای داغ کربلا با لب تشنه شهید شد تا آزادگی را بیاموزد و امت را از بردگی نجات دهد.

 

وی ادامه داد: امام(ع) به روایت معتبر کشتی نجات مسلمین است و امروز نیز باید فقط مسلمانان بر این کشتی پای بگذارند تا رستگار شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت فعلی مسلمانان جهان و منطقه، اوضاع خاورمیانه را تکرار کار امت از دیدگاه حضرت رسول دانست، اظهار داشت: تشنه شهید شدن امام در روز عاشورا در زمان ما فقط یک معنا دارد و تمام قیام های پس از قیام خونین امام حسین(ع) بر مبنای آن پایه ریزی شده است و این معنای آزادگی و عدم سازش در مقابل فشار و ظلم است./837/پ202/ف

ارسال نظرات