۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۳۱۶۲۹
پس از اعلام انتفاضه در قدس؛

جهاد اسلامی: دفاع حق مشروع مردم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حمایت از عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس تاکید کرد حوادث بیت المقدس واکنش و دفاع مشروع فلسطینی ها از خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است.
انتفاضه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خضر حبیب عضو ارشد جنبش حماس درگفت وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: تعدی صهیونیست ها به ملت فلسطین در باریکه غزه یا بیت المقدس و کرانه باختری هرگز متوقف نشده است.

 

وی افزود: در هر مکان از سرزمین اشغالی فلسطین، تجاوز مستمر و همیشگی، در اشکال مختلف مانند یهودی سازی، غارت و چپاول اراضی فلسطینی و آواره کردن فلسطینیان از خانه هایشان همواره وجود داشته است.

 

حبیب خاطرنشان کرد: ملت فلسطین صاحب این سرزمین و به همین دلیل مصمم است با امکانات ساده خود نیز از خویشتن دفاع کند و چاره ای هم جز این ندارد.

 

وی تاکید کرد: دفاع از خود حق مشروع ملت فلسطین در برابر زورگویی و استعمار صهیونیست هاست و هشدار داد که دشمن صهیونیست تلاش می کند طرح های خود را با ایجاد شهرک های جدید و توسعه شهرک های سابق به مردم فلسطین تحمیل کند.

 

عضو ارشد جهاد اسلامی افزود: در این نبرد سرنوشت ساز نباید خانواده های ما در بیت المقدس به تنهایی و بدون پشتوانه رها شوند و این باید یک نقطه عطف مهم در تاریخ قضیه فلسطین و تاریخ مبارزه با طرح های صهیونیستی باشد.

 

وی گفت: همگان باید به پا خیزند حتی کرانه باختری و غزه، اگرچه غزه بار غم و مشکلات ناشی از تجاوز صهیونیست ها را به دوش می کشد، اما باید در این مبارزه نقش موثر ایفا کند.

 

حبیب از امت عربی و اسلامی نیز خواست به نقش و مسوولیت خود در دفاع از مسجدالاقصی و مردم شریف بیت المقدس عمل کنند.

 

گفتنی است در عملیات شهادت طلبانه که روز سه شنبه، 27 آبان ماه، در شهرک "هارنوف" در قدس روی داد، 5 صهیونیست به هلاکت رسیدند و 12 صهیونیست نیز مجروح شدند که وضع 3 تن از آنان وخیم گزارش شده است.

 

به دنبال این عملیات "کمیته‌های مقاومت فلسطین" با اعلام آغاز انتفاضه در قدس، تأکید کرد که این انتفاضه متوقف نخواهد شد./980/ب102/د

ارسال نظرات