۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۱۶۳۲
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

بازداشت زنان بحرینی و تحریم انتخابات پارلمانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، پارلمان آینده این کشور را مجری سیاست‎های ظالمانه رژیم آل‎خلیفه خواند و از ائمه جمعه خواست که خطبه‎های نماز جمعه هفته‌های آتی را به بازداشت زنان در بحرین اختصاص دهند.
حجت الاسلام شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، شب گذشته طی همایشی که در نمایندگی جمعیت الوفاق در منطقه الغربیه برگزاری شد، به بررسی مسائل و رویدادهای اخیر این کشور پرداخت و گفت: مردم بحرین در انتخابات پارلمان جایگاهی ندارند و شرکت آنان در انتخابات به معنای مشروعیت بخشیدن به رژیم آل‎خلیفه است.


وی افزود: ماهیت برگزاری انتخابات عملی بسیار پسندیده و مورد تایید انسان‎های عاقل است، اما هر انتخاباتی که مردم منشا و به عنوان مهره اصلی آن شناخته شده باشند مورد تایید است نه اینکه نقش سیاهی لشکر را داشته باشند.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با بررسی انتخابات‎ در سایر کشورها بیان داشت: انتخابات در بسیاری از کشورهای نشان دهنده دموکراسی و مردم سالاری است ولی در بحرین برعکس این قضیه صادق است. مردم بحرین هیچ نقشی در حکومت، مراکز دولتی و امنیتی ندارند.


 وی با تاکید بر تحریم انتخابات سایر کشورها اظهار داشت: تا هنگامی که از حقوق اولیه محروم باشیم در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‎کنیم و آن را به شدت تحریم می‎سازیم. این انتخابات نمی‎تواند ضرر و آسیب‎های موجود بحرین را دفع کند.


پارلمان بحرین مجری سیاست‎های ظالمانه آل‎خلیفه است


این عالم بحرینی تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه در انتخابات گذشته معارضان را از پارلمان قانونی و رسمی بحرین اخراج کرد، با این حال چگونه معارضان می‎توانند به این حکومت اطمینان کنند؟


وی پارلمان آینده بحرین را غیر مستقل دانست و گفت: پارلمان آینده همانند گذشته متکی به رژیم آل‎خلیفه است و از خود هیچ اراده و قدرتی ندارد. آیا پارلمان آینده می‎تواند مانع از کشتار، شکنجه، باطل کردن شناسنامه معارضان، توهین به آنان، یورش به منازل، تخریب مساجد و سرکوب رژیم آل‎خلیفه شود؟ آیا پارلمان آینده می‎تواند آزادی را به مردم بحرین برگرداند؟


حجت الاسلام سلمان با اشاره به آمار بازداشت شدگان عنوان کرد: از سال 2006 تا به امروز رفته رفته تعداد زندانیان سیاسی افزایش یافت و کار به جایی رسید که امروز زندان‌های این کشور مملو از زندانیان سیاسی شده است.


برگزاری انتخابات موفق پارلمانی تاثیر بسزایی در راوبط این کشور با جهان دارد


وی هدف رژیم آل‎‎خلیفه از برگزاری انتخابات را رسیدن به مشروعیت سیاسی در مقابل دیدگان مردم جهان خواند و تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه با برگزاری انتخابات نمایشی درپی عادی نشان دادن وضعیت بحرین و رسیدن به مشروعیت سیاسی است. این انتخابات بر روابط سیاسی بحرین با سایر کشورها تاثیر به سزایی خواهد داشت.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین علل افزایش ناامنی در چند روز گذشته این کشور را تلاش حکومت آ‎ل‎خلیفه برای مجبور ساختن مردم به دادن رای اعتماد به این رژیم برشمرد و گفت: رژیم آل‎خلیفه در چند روز گذشته هزاران نفر اعم از زنان و کودکان را بازداشت، شکنجه و از کشور اخراج کرده است.


وی برگزاری همه‎پرسی را حق ملت بحرین دانست و تصریح کرد: معارضان احتیاج ندارند که مردم بحرین را برای آمدن به تظاهرات و یا اعتصاب مجبور سازند زیرا آنان ظلم و ستم رژیم آل‎خلیفه را با چشمان خود دیده‎اند و هیچ گاه حاضر به تعظیم در برابر استکبار نیستند.


حجت الاسلام شیخ سلمان از امام جمعه‎های بحرینی خواست که در بخشی از خطبه‎های نماز جمعه این هفته را به بازداشت زنان اختصاص دهند و تصریح کرد: بازداشت زنان اقدامی غیر انسانی و بر خلاف قانون‎های بین المللی است و این عمل شنیع باید هر چه سریعتر در بحرین ریشه کن شود./994/ب901/ک

 

ارسال نظرات