۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۷۳۰
عضو شورای نگهبان مطرح کرد؛

قرآن رمز نجات انسان از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای نگهبان با اشاره به ویژگی های قرآن کریم گفت: اگر شخصی به قرآن تمسک جوید، این کتاب الهی او را از گناه و اشتباه مصون می دارد.
اسماعيلي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محسن اسماعیلی استاد دانشگاه و عضو شورای نگهبان در جلسه تفسیر نهج البلاغه که عصر روز گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه تمسک به قرآن اولین توصیه امیرالمومنین(ع) است ابراز داشت: امام علی(ع) چنگ زدن به قرآن را توصیه کرده و قرآن را به ریسمانی تشبیه کرده اند و این پیشنهاد نشان از این می دهد که تمامی انسان ها در زندگی با خطرات و دشواری های مختلفی روبرو می گردد و راه حل آن چنگ زدن به ریسمان الهی یعنی قرآن است.

 

وی با بیان اینکه تنها راه نجات انسان قرآن است، تصریح کرد: انسانها برای رسیدن به سعادت و قرب الی الله می بایست راه طولانی را طی کند، همه چاره ای جز پیمودن این راه را ندارند و نیز این مسیر بسیار لغزنده و باید بدانیم یک دشمن قسم خورده نیز در این مسیر وجود دارد، به همین جهت است که امام علی (ع) همه مسافران آخرت را به تجهیز کردن خود برای طی نمودن این مسیر دشوار توصیه می کردند و این مسیر را به جاده هایی با گردنه های خطرناک تشبیه کرده و راه حل را قرآن می دانستند.

 

این استاد حوزه با اشاره به سخنان امام علی(ع) درباره دشواری مرگ و مشکلات پاسخگویی به سوالات پس از مرگ ابراز داشت: اگر انسان در زندگی مرتکب خطا شود نتیجه اش عذابی ابدی خواهد بود و تنها قرآن خواهد بود که انسان را از خطا باز می دارد و آن ریسمانی که هرگز قطع نخواهد شد کتاب الهی است.

 

وی با اشاره به ویژگی های قرآن گفت: اگر شخصی به قرآن متمسک شود این کتاب الهی او را از گناه و اشتباه مصون می دارد، اگر بخواهیم مرتکب گناه نشویم باید به قرآن نزدیک شویم.


اسماعیلی با اشاره به سخنانی که بین حارث ابن همدانی و امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه آمده است گفت: شخصیتی که امیرمومنان(ع)در حال مکاتبه با او می باشد برجسته و عالم است و از اینجا اهمیت این سخنان مشخص می گردد، بسیاری از بزرگانی که این کتاب شریف را شرح داده اند معتقدند که این نامه بسیار مهم است، در ابتدای این نامه امام علی(ع) حارث را به چنگ زدن در ریسمان الهی یعنی قرآن توصیه می کند.

 

عضو شورای نگهبان با اشاره به سخن میرزا حبیب الله خویی در رابطه با نامه امام علی(ع) به حارث بن همدانی تاکید کرد: در شرح منهاج البرائه اثر حبیب الله خویی گفته شده که در این نامه هر آن چیزی که یک مسلمان معتقد برای برقراری ارتباط با خدا و و مردم نیاز دارد گنجانده شده است.811/پ202/ب

ارسال نظرات