۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۳۱۷۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خواستار شد؛

اهتمام جدی نسبت به راه اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی از امور اساسی ترویج معارف قرآنی در جامعه است، خواستار اهتمام جدی نسبت به راه اندازی این شورا در چهارمحال و بختیاری شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 28 آبان ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بر ضرورت درس گرفتن از سیره و مکتب امامان معصوم(ع) در همه صحنه های زندگی تأکید کرد و گفت: شیعه واقعی آن کسی است که در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد و ثابت قدم بماند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه یکی از مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیم سال نخست سال جاری را تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و از غفلت و کوتاهی دستگاه‌های مربوطه در راستای برگزاری منجسم و منظم جلسات این شورا در استان انتقاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی را از امور اساسی در راستای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: تشکیل این شورا یکی از مصوبه‌های مهم ابلاغ شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها است که باید نسبت به راه‌اندازی آن اهتمام ویژه صورت بگیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تدوین و ابلاغ منشور توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان‌ها خاطرنشان کرد: در این منشور مجموعه مصوبات، دستورالعمل‌ها و وظایف هر مجموعه در راستای توسعه این مسأله مهم تعیین شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رییس حوزه‌های علمیه، مدیرکل تبلیغات، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و ورزش و جوانان، یک نفر از نمایندگان مجلس، رییس یکی از بزرگ ترین دانشگاه‌های استان و دو نماینده صاحب نظر را از اعضای مشخص شده در شورای توسعه فرهنگ قرآنی دانست.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی عمیق و غیر سطحی برای قرآن، پرداختن به مسائل ظاهری و سطحی را موجب مهجوریت این کتاب آسمانی و مقدس دانست و گفت: در فعالیت‌های قرآنی باید عمیق و ریشه‌ای و با هدف مهجوریت زدایی از قرآن وارد شد؛ بنابراین در راستای تحقق این مهم باید از پرداختن صرف به امور ظاهری همچون قرائت‌ زیبا و مسائلی از این قبیل پرهیز کرد.

 

وی به ضعف سیستم آموزش و پرورش کشور در آموزش قرآن و قرآن آموزی عمیق و ریشه‌ای اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان 12 سال از عمر خود را در مدارس سپری می‌کنند اما پس از فارغ التحصیلی نه تنها یک قرآندان حداقلی نشده‌اند بلکه در قرآن خوانی جزئی نیز ضعیف و بی‌بهره هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که متأسفانه انجام فعالیت‌های عمیق قرآنی در متن برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش وجود ندارد، منشور توسعه فرهنگ قرآنی را فرصت مغتنم برای پر کردن خلأ‌های قرآنی در جامعه دانست.

 

وی افزود: آموزش و پرورش فعالیت‌هایی را در عرصه قرآنی انجام داده اما این اقدامات به سبب عدم انجام کار عمقی و برآمده از متن آن نهاد، جوابگو نخواهد بود؛ بنابراین باید خودمان نسبت به انجام فعالیتها اقدام کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه گستردگی استفاده از فضای مجازی در جامعه را یادآور شد و گفت: ورود فضای مجازی به خانواده‌ها واقعیتی انکار ناپذیر و جلوگیری از ورود آن در بدنه جامعه نیز غیرقابل کنترل است که به یقین این گستردگی تهدیدهایی به دنبال خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرکرد استحاله فرهنگی به واسطه فضای مجازی را از نقشه‌های شوم دشمن دانست و تصریح کرد: در شورای فضای مجازی باید به همان میزان که استکبار برای ضربه زدن به ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش می‌کند ما نیز به همان میزان برای استحاله فرهنگی دشمن تلاش کنیم./9457/پ202/ب2

ارسال نظرات