۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۷۸۲
با حضور مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه؛

جلسه مشترک مدیران و اساتید حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه مشترک مدیران و اساتید حوزه علمیه گلستان با حضور مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه و معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در مدرسه رضویه گرگان برگزار شد.
جلسه مشترک اساتيد و مديران حوزه علميه گلستان جلسه مشترک اساتيد و مديران حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جلسه مشترک مدیران و اساتید حوزه علمیه گلستان به منظور ارزیابی از عملکرد چهار ساله مدیریت استان، تبادل نظر و بیان مشکلات و موانع موجود امروز با حضور مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه و معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در مدرسه رضویه گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام نواب، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در این جلسه با اشاره به تغییر رویکرد در شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در دوره های قبل شورا به شکل مطالعاتی به تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل‌ها می‌پرداخت اما در دوره ششم رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که در رویکرد جدید جوشش نیازهای حوزه های علمیه از مدارس علمیه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این رویکرد جدید مدارس علمیه نیاز‌های خود را به مدیریت استان اعلام کنند و مدیریت استان آن‌ها را به شکل طرح تنظیم و برای مرکز مدیریت حوزه های علمیه ارسال و آنها نیز پس از تصحیح به شورای عالی ارائه خواهند کرد.

 

حجت الاسلام نواب با بیان این که در گذشته تصمیم سازی برعهده شورای عالی بود، تصریح کرد: اما در رویکرد جدید همه کسانی که با حوزه علمیه در ارتباط هستند در امر تصمیم سازی دخیل خواهند بود.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های چهار ساله مدیریت استان گفت: پس از گذشت چهار سال از تشکیل مدیریت استان امروز شاهد پیشرفت قابل قبول مدارس هستیم به طوری که مدارس دورترین نقاط استان با مدارس بزرگ از نظر کمیت و کیفیت آموزش، تهذیب و عمران قابل قیاس هستند.

 

وی تشکیل مدیریت های استانی را اقدامی با ارزش و در خور تحسین دانست و تصریح کرد: تشکیل و راه اندازی مدیریت های استانی سبب افزایش سرعت و سهولت برنامه های مربوط به مدارس علمیه شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که پیش از این طلاب برای انجام کوچک‌ترین امور خود باید به قم مراجعه می کردند، افزود: خوشبختانه با تشکیل مدیریت های استانی و تلاش مسؤولان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه این مشکلات مرتفع شده و کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین شهادت امام زین العابدین (ع) گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه داد.

 

به گزارش، تفسیر آیین نامه ها، تعریف یک استاندارد مالی برای همه مدارس، ایجاد مراکز تخصصی تبلیغ، بومی گرایی در جذب اساتید، تغذیه و ورزش، به روز شدن دروس، دقت در جذب طلاب، تعامل مسؤول و مدیر مدارس و دقت بیشتر در انتخاب مدیران مدارس از جمله مسائل طرح شده در این جلسه بود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات