۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۱۸۰۳
یکی از علمای افغانستان:

آیت الله آصفی در علم و کمال اسوه حوزه‎های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رسالت کابل افغانستان از نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق به عنوان اسوه علم و کمال حوزه‎های علمیه یاد کرد.
آيت الله صالحي افغاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله شیخ محمد هاشم صالحی افغانی، موسس و مدیر حوزه علمیه رسالت کابل در کنگره بزرگداشت آیت‌الله آصفی که امروز در مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: خدمات، اخلاق و زهد علما و طلاب از نگاه حوزه و مراجع و شخصیت‌های حوزوی به فراموشی سپرده نمی شود همانگونه که خدا مزد این زحمات را می دهد.

 

وی افزود: هز طلبه و عالمی که در هر نقطه به خدمت بپردازد، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

 

آیت الله صالحی افغانی با بیان اینکه این کنگره برای تجلیل از شخص نیست، تصریح کرد: این کنگره تجلیل از جایگاه علم و جهاد و تقوا است و باید بکوشیم در این زمینه روز به روز تلاش کرده و در معرفی این افراد بکوشیم.

 

این عالم افغانی ادامه داد: آیت‌الله آصفی در علم و کمال و تبلیغ سرآمد و اسوه حوزه های علمیه است. ایشان حتی در هنگام غذاخوردن نیز کتاب‌ها و قلم و کاغذ کنار ایشان بود. تالیفات قرآنی، اجتماعی، اخلاقی و دفاع از اهل بیت(ع) وی معروف هستند.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله آصفی در ولایت ذوب بود گفت: وی خدمات فراوانی در کنار رهبر و رهنمایش حضرت آیت الله شهید صدر به ملت عراق کرد و پس از آنکه مساله قتلش از سوی حزب بعث مطرح شد با مشورت علما و بزرگان حوزه نجف به سوی کویت رفت و ملت کویت نیز وقتی زهد و علم و تقوای ایشان را دیدند از وی به شدت استقبال کردند.

 

آیت‌الله صالحی‌افغانی به خدمات این عالم عراقی اشاره کرد و گفت: تأسیس چندین دارالایتام، تأسیس حوزه علمیه بنت الهدی و توجه به فقرا از خدمات آیت الله آصفی به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات