۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۸۲۱
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان شمالی:

فعالیت حوزه های علمیه برای تبیین مسائل اعتقادی در بین سربازان افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: می بایست فعالیت حوزه های علمیه و روحانیان در زمینه ورود کارشناسی به حیطه مسائل اعتقادی و دینی سربازان و نیروهای نظامی افزایش یابد.
فعاليت تبليغي در پادگان

حجت الاسلام علی موسی زاده، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تأکید بر لزوم نظام مندی و تفکیک صنفی مخاطبان و نیازمندان مفاهیم دینی و داشتن نگاه مخاطب محوری در این زمینه، اظهار داشت: تبلیغ معنویت در بین سربازان و نیروهای نظامی یکی از این گونه موارد است که می بایست به صورت نظام مند و منطبق با نیازهای این اقشار انجام شود.

 

وی با اشاره به جایگاه نظام اسلامی ایران در کشورهای منطقه و عرصه های بین المللی و لزوم آگاه سازی نسل جوان امروز جامعه و سربازان از استراتژیک بودن جایگاه کشور، اظهار داشت: باید در این زمینه با تشریح حوادث سال های اخیر منطقه و نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در رهبری و تأثیرگذاری اساسی برای این تحولات، تبیین شکست دخالت های کشورهای غربی و عربی در حوادث سال های اخیر منطقه بدون مشارکت ایران و نیز درخواست کمک ایران برای ورود به حل مسائل و مشکلات به وجود آمده، نسل های جوان و سربازان را نسبت به جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای نظام اسلامی آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام موسی زاده در ادامه در مورد مشخصه های اصلی تبلیغ در پادگان به ویژه در بین سربازان، خاطرنشان کرد: باید در این راستا قبل از ورود مبلغ گزارشی از وضع فرهنگی، منطقه و فردی افراد در اختیار مبلغ قرار گیرد تا روحانی مبلغ بتواند وظیفه تبلیغی خود را به درستی انجام دهد.

 

وی برقراری ارتباط صمیمی با سربازان، مشاوره فرد فرد در بین سربازان، واگذاری اختیارات جهت تشویق سربازان و ... را از دیگر ملزومات انجام فعالیت تبلیغی موفق در پادگان ها و مراکز نظامی برشمرد.

 

حجت الاسلام موسی زاده تصریح کرد: فرصت دو ساله نیروی جوان کشور که در اختیار نیروهای مسلح نظام اسلامی است می تواند با یک نگاه کلان تربیتی در حوزه جسم و روح سربازان، تا پایان عمر آنها را از نظر اعتقادی بیمه کند.

 

به گفته وی آموزش حرفه یا فنی سربازان برای استفاده بعد از خدمت، استفاده از مبلغان دینی پرتوان و کارشناس در حوزه جوانان و برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی در این زمینه نقش مؤثری دارند.

 

حجت الاسلام موسی زاده همچنین به نقش عملی فرماندهان نظامی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: فرماندهان الگوهای سربازان محسوب می شوند و می بایست آنها خود را مقید سازند که دین مدار واقعی باشند تا سربازان نیز دین محوری را اساس زندگی خود قرار دهند.

 

وی همچنین با تأکید بر استفاده از تجربه های دفاع مقدس و فعالیت روحانیون رزمنده در این عرصه برای انجام فعالیت تبلیغی در بین سربازان در زمان فعلی، افزود: در این زمینه تبیین ارزش و جایگاه از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در پایداری و سرافرازی اسلام و ایران، تبیین و ترویج جو معنوی حاکم بر خط مقدم جبهه ها و تأثیر آن بر غلبه تعداد کم رزمندگان اسلام بر تعداد کثیری از نیروهای دشمن، بیان جایگاه روحانیت در عرصه های مختلف دفاع مقدس و ... از جمله مواردی است می تواند در این راستا نقش چشمگیری ایفا کند.

 

حجت الاسلام موسی زاده همچنین با اشاره به نیازهای معنوی و اعتقادی سربازان در حال حاضر و راه های برطرف کردن این نیازها، اظهار داشت: در بعد اعتقادی اعتقاد به اصول دین مخصوصا معاد می بایست در بین سربازان تشویق شود و در بعد معنوی نیز روشن کردن جایگاه نماز در اسلام، بیان اهمیت توکل و توسل در زندگی افراد و تبیین مسأله جایگاه ولایت و اهمیت ولایت پذیری در زندگی دنیا و آخرت از اصلی ترین نیازهای تبلیغی در بین سربازان محسوب می شوند.

 

وی با یادآوری نقش حوزه های علمیه در تدوین متون آموزشی و تبلیغی ویژه سربازان، تصریح کرد: به نظر می رسد تنها نهادی که می تواند به صورت کارشناسی به حیطه مسائل اعتقادی و دینی سربازان ورود پیدا کند؛ حوزه های علمیه است.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی گفت: می بایست فعالیت حوزه های علمیه و روحانیان در زمینه ورود کارشناسی به حیطه مسائل اعتقادی و دینی سربازان و نیروهای نظامی افزایش یابد.

 

حجت الاسلام موسی زاده آشنایی حدودی مبلغان با قوانین و مقررات نظامی را از جمله راهکارهای تسهیل تبلیغ بین سربازان و نیروهای مسلح دانست و افزود: به دلیل آن که نقش مبلغ دینی یا به عبارتی روحانیان، تبلیغ و بیان مسائل اعتقادی و احکام شرعی است آگاهی از قوانین و مقررات نظامی در موفقیت تبلیغی در بین سربازان تأثیرگذار خواهد بود اما این تأثیر به نظر می رسد اندک باشد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات