۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۹۶۷
خطیب جمعه نجف:

ملت عراق مخالف حضور نیروهای بیگانه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف با اشاره به مخالفت قاطع ملت عراق با حضور نیروهای خارجی در این کشور، گفت: با حضور نیروهای بیگانه به یاد دوران اشغال عراق می‎افتیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از شکست داعش در چندین شهر عراق ابراز خرسندی کرد و گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پیروزی های فراوانی در آینده ای نزدیک محقق خواهند کرد. چند وقت پیش در آمرلی و جرف النصر پیروز شدیم و هم اکنون نیز موفق به پاکسازی بیجی شدیم. آزادسازی پالایشگاه بیجی یک پیروزی استراتژیک به شمار می آید.

 

وی با اشاره به آمادگی نیروهای امنیتی برای آزادی تکریت و موصل افزود: مسؤولان باید به خواسته های نیروهای بسیج مردمی که بیش از 4 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اما با قدرت به جنگ با داعش می پردازند، توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام قبانچی بر مخالفت قاطع ملت عراق با حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور تأکید کرد و اظهار داشت: عراقی ها به هیچ وجه راضی به ورود نیروهای بیگانه نیستند چرا که حضور نیروهای بیگنانه، ما را به یاد دوران اشغال عراق می اندازد.

 

توهین امارات به مقاومت عراق تاریخی است

 

خطیب جمعه نجف از قرار دادن گروه های مقاومت در لیست تروریستی از سوی امارات به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: این اقدام امارات توهینی به شمار می آید که در تاریخ این کشور بی نظیر است. امارات در حالی گروه های مقاومت را تروریست می داند که داعش را در این لیست قرار نداده است.

 

وی با استقبال از سفر نخست وزیر ترکیه به عراق، تصریح کرد: سفر احمد داود اغلو به عراق می تواند به بهبود روابط عراق به ویژه در زمینه اقتصادی و امنیتی بینجامد. همه کشورهای منطقه باید در برابر داعش بایستند چرا که خطر این گروه تنها به عراق محدود نمی شود.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، درباره انتخابات پارلمانی بحرین که قرار است فردا برگزار شود، گفت: این انتخابات در حالی برگزار می شود که ملت بحرین به دلیل سیاست های سرکوب گرانه آشکارای آل خلیفه به تحریم آن پرداخته است./980/ب901/د

ارسال نظرات