۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۹۹۱
حجت الاسلام آقا تهرانی:

سکوت مؤمنان و خواص موجب سقوط جامعه اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه مردم تبعیت از ولایت و رهبری است گفت: در برابر تهاجمات دشمن و فتنه ها مؤمنان و خواص نباید سکوت کنند چرا که سکوت آنها جامعه اسلامی را به سقوط می‌کشاند.
حجت الاسلام آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان برخوار در امامزاده سیدالکریم دولت آباد، با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: پس از شهادت پیامبر زمانی که به خانه حضرت زهرا (ع) حمله شد سلمان برای لحظه‌ای در ولایت پذیری خود سست شد و تأمل کرد که چرا امام علی معجزه ای برای نابودی دشمنان نمی‌کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این مسأله امروز نیست وجود دارد، ما به وظایف خود عمل نمی‌کنیم ولی از رهبر معظم انقلاب توقع معجزه داریم، از امام زمان طلبکار هستیم که چرا ظهور نمی‌کنند و ما را نجات نمی‌دهند در حالی که امام وظیفه خود را به خوبی می‌دانند و این خود ما هستیم که مانعی بر سر راه ظهور حضرت هستیم و اگر به وظایف خود عمل کنیم امام زمان هم ظهور خواهند کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علت سقوط جامعه اسلامی را سکوت مؤمنان و خواص دانست و بیان کرد: درنگ و تأمل و بی بصیرتی مؤمنان و خواص موجب شد تا امام علی بیست و پنج سال خانه نشین شوند، عده ای در ماجرای خانه نشین شدن امام افراط کردند و عده ای دیگر تفریط کردند در حالی که وظیه عوام مردم تبعیت کامل و بی چون چرا از ولایت است و وظیفه خواص این است که بنابر راهبردهای ولی فقیه و امام اقدام به رهگشایی و معبر گشایی برای پیشبرد اهداف ولایت باشد.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم خرید کالای داخلی اظهار کرد: همه ماجرا این نیست که تنها کالای ایرانی بخرید بلکه تولید کنندگان در این میان نقش مهم و اساسی دارند و باید کاری کنند که مردم میل و رغبت به خرید از تولید کننده داخلی داشته باشند و مسؤولین هم باید شرایط را برای تحقق این فرمایش رهبری فراهم کنند.

 

وی ضمن تأکید بر ضرورت حضور خواص و اهل بصیرت در صحنه های مهم و اساسی گفت: امروزه آمریکا و دشمنان اسلام و مسلمین برای فضای مجازی ما برنامه ریزی می‌کنند و مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را در اختیار گرفته اند، دشمنان برنامه ریزی کرده‌اند که عفاف و حجاب را از دختران ما بگیرند و این مسأله نیازمند بیداری و هشیاری دختران ما است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: شهید مجید محمدی در وصیتنامه کوتاه خود تأکید می‌کند که اگر ولی فقیه را تنها بگذارید در قیامت یقه شما را می‌گیرم، هرچه که ما برای شهدا فاتحه و دعا و زیارت بخوانیم ولی نتوانیم به وصیت آنها عمل کنیم بی فایده است و به شهدا مدیون هستیم، شهدا همه بر پیروی و تبعیت از ولایت فقیه تأکید دارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درست است که در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم ولی این مشکلات همواره از سوی ابوسفیان های میلیونر و ثروتمند گریبان‌گیر مسلمانان بوده است، در جنگ‌های صدر اسلام مواقعی بوده است که پیامبر و اصحاب غذایی برای خرما نداشته‌اند ولی این موضوع باعث نشده که چشم امید به صلح با دشمن داشته باشند و همواره بر توانایی های خود تکیه کرده‌اند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی ضمن تأکید بر لزوم تبعیت و پیروی از ولی فقیه تصریح کرد: برخی متأسفانه تنها مدعی ولایت پذیری هستند ولی در عمل به صورت دیگری عمل می‌کنند، در حالی که رهبر معظم انقلاب فتنه را خط قرمز اعلام می‌کنند برای تصدی پست وزارت در دولت کسانی را معرفی می‌کنند که از حامیان فتنه و فتنه گران بوده‌اند، کسانی که حتی از مواضع خود علیه نظام اسلامی عذرخواهی هم نکرده‌اند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات