۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۳۲۰۳۶
استاد جامعه شناس سعودی:

تمام مشکلات عربستان به نبود عدالت در این کشور بازمی‌گردد

خبرگزاری رسا ـ استاد جاعه شناسی در دانشگاه ملک سعود عربستان نسبت به بی عدالتی گسترده در عربستان سعودی اعتراض کرد و آنرا منشا تمام مشکلات عربستان دانست.
عبالسلام وايل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالسلام وایل، استاد جامعه شناسی در دانشگاه ملک سعود عربستان از نبود عدالت اجتماعی در وضیعت اسکان عربستانی ها خبر داده و نسبت به ایجاد یک معضل اجتماعی در همین زمینه هشدار داد.


وی اظهار داشت: تمام مشکلات عربستان سعودی از قبیل معضل اسکان به مساله نبود عدالت در این کشور بازمی‌گردد و تنها راه برطرف شدن این مشکلات برپایی عدالت در مسایل مربوط به تمام اقشار جامعه است.


عبدالسلام وایل به اهمال کاری مسوولان سعودی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت مسکن تصور می‌کند هیچ راهی برای حل مشکل مسکن در شهرهای بزرگ نیست؛ از این رو هیچ اقدامی در زمینه اصلاح قانون تسهیلات و توزیع عادلانه مسکن نمی‌کند و تنها به حل مشکلات مسکن در شهرهای کوچک پرداخته است.


این استاد جامعه شناس در پایان به معضلی اساسی در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی در زمینه مسکن را می‌توان بذل و بخشش‌های بی حساب و کتاب مقامات سعودی دانست. شاهزادگان با اعمال قدرت خود در مناطقی تصرف می‌کنند که هیچ حق قانونی در آن ندارند واین مسأله موجب افزایش حس شکست اجتماعی در جامعه می‌شود./1321/ب903/ک
 

ارسال نظرات