۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۲۱۹۹

گردهمایی طلاب و روحانیان بسیجی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته بسیج و سالروز فرمان تشکیل بسیج طلاب و روحانیان، گردهمایی طلاب و روحانیان بسیجی آذربایجان‌شرقی با عنوان « حماسه حضور » در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي، مسؤول سازمان بسيج طلاب و روحانيان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته بسیج و سالروز فرمان تشکیل بسیج طلاب و روحانیان، گردهمایی طلاب و روحانیان بسیجی مدارس علمیه سراسر آذربایجان‌شرقی با عنوان « حماسه حضور » و با حضور آیت الله شبستری در مسجد جامع تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در این تجمع پرشور با بیان این‌که تقدیم بیش از 5 هزار شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس نشان از حضور روحانیت در خط مقدم مقابله با دشمنان نظام و انقلاب است، اظهار داشت: تنها در عملیات های کربلای 4 و 5 حدود هزار شهید طلبه و روحانی جانفشانی کرده و به فیض عظیم شهادت نائل شدند.


وی حوزه های علمیه و روحانیت را مدافع حریم انقلاب و ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان بازوان ولایت و اهل بیت همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب در صحنه حضور دارد و امروز روحانیت در قالب بسیج نقش ارزنده‌ای در مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع ایفا می کند.


حجت الاسلام سرایی با تشریح نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن بعثی مرهون مجاهدت روحانیت در میدان عمل بود.


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که روحانیت در دوران دفاع مقدس هم نقش تبلیغی و هم نقش رزمی داشته است، گفت: امام خمینی در این رابطه فرمودند؛ روحانیت رساله علمیه و عملیه در جبهه ها بودند، روحانیان چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه در هدایت نیروها نقش اساسی و محوری داشتند.


وی با تأکید بر این‌که روحانیان و طلاب رزمنده با اخلاص خود در طول دفاع مقدس توانستند برای انقلاب عزت بیاورند تصریح کرد: دو عامل عاشورا و مرجعیت دینی موجب هراس استکبار است، باید آگاه باشیم که امروز دشمن در جنگ نرم و فرهنگی برای نابودی دین و ایمان برنامه ریزی می کند.


فرمانده سابق بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز وظیفه حوزویان همان طور که شهدا نیز در پیام هایشان به آن تاکید داشتند، این است که از ولایت فقیه پیروی کرده و برای اسلام و انقلاب با اخلاص کار کنیم، البته در این زمینه اقداماتی در حوزه های علمیه و برخی مراکز انجام می گیرد، اما کافی نیست./935/پ203/ب

ارسال نظرات