۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۲۲۸۱

جشن 50 سالگی مسجد نیوانگلند آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیران مرکز اسلامی و مسجد نیوانگلند در آمریکا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این مسجد مراسم جشنی برگزار کردند.
مرکز اسلامي نيوانگلند در ايالات متحده آمريکا

 
به گزارش خبرگزاری رسا، مدیران مرکز اسلامی و مسجد نیوانگلند در ایالات متحده آمریکا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این مسجد مراسم جشنی برگزار کردند.


 
احمد بریکا، معاون مرکز اسلامی نیوانگلند آمریکا در جشن پنجاه سالگی این مرکز اسلامی درسخنانی خاطرنشان کرد: اسلام به دنبال کشتار و قتل عام دیگران نیست.


 
معاون مرکز اسلامی نیوانگلند در ادامه افزود: ما می خواهیم به نسل آینده آموزش دهیم که اسلام با ایدئولوژی داعش و القاعده تفاوت دارد؛ اسلام دین صلح است. 


 
مرکز اسلامی نیوانگلند در سال 1964 میلادی و با حضور تنها هفت خانواده مسلمان تاسیس شد اما در حال حاضر بیش از هزار خانواده مسلمان در آمریکا از 36 ملیت مختلف به عضویت این مرکز اسلامی درآمده اند. 
 


مسجد نیوانگلند نیز که در ابتدا در ساختمانی به ارزش 50 هزار دلار ساخته شده بود بعدها گسترش یافته و هم اکنون به دو مسجد و چندین مدرسه تبدیل شده و مجموعه ساختمان های آن نزدیک به 7.5 میلیون دلار ارزش دارد. 

 
سالهای 1990 تا 2003 میلادی سالهای سختی برای مسجد نیوانگلند بوده و این مسجد بارها از سوی اسلام ستیزان مورد حمله قرار گرفت.  


 
گفتنی است، مسلمانان بین 6 تا 8 میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند./990/ب903/ک

ارسال نظرات