۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۳۲۴۲۰
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

باز تعریف دین در دانشگاه از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که اسلام دین وحدت و یگانگی است، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه تعالی تمدن اسلامی را فراهم می کند و موجب دینی شدن فضای دانشگاه و نیازسنجی حوزه های علمیه از جامعه می شود.
باز تعریف دین در دانشگاه از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز قشر بسیج طلاب و دانشجو با اشاره به کلام نورانی رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که روحانیون و مجاهدان فی‌سبیل‌الله، حق حیات بر گردن حوزه‌های علمیه تشییع دارند، گفت: ما وارثان زحمات و تلاش‌های پیامبران الهی، ائمه اطهار، شهدای کربلا و رشادت های شهدای انقلاب اسلامی ایران هستیم.

 

وی افزود: روحانیون در کنار وظایف مهم تحصیل، تهذیب و تبلیغ معارف دینی که بر عهده دارند باید در حفظ و نشر ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تفکر بسیج کوشا باشند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تأکید کرد: امروزه دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند و باید این وحدت در خدمت توسعه و نشر ارزش های دینی قرار گرفته و ایران را به یک تمدن اسلامی نمونه و الگو برای جهانیان تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: زیرساخت های تفکر بسیجی را حوزه های علمیه و دانشگاه ها فراهم می کنند که اگر این دو نهاد با هم وحدت داشته باشند و بتوانند در زمینه تولید فکر و علم و تربیت نیروهای متخصص با یکدیگر همکاری کنند خواهند توانست نخبگانی را در جامعه تربیت کنند که ضمن تمدن سازی زمینه پیشرفت و تعالی سایر امت ها و ملت ها را در این کره خاکی فراهم کنند.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از قشر بسیج طلبه و دانشجو می‌خواهند که چارچوب‌های اصیل اسلام را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند و این یکی از مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مسؤولیت‌های این تشکل است، تصریح کرد: اگر این دو قشر بتوانند با اتحاد این رسالت را به خوبی انجام دهند خواهند توانست بسیاری از ناهنجاری ها و آفت ها ی بی دینی را از چهره جامعه پاک کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه ها از ضرورت های بسیار مهم در جامعه است، گفت: اگر می خواهیم در جامعه از علم زدگی و بی دینی نخبگان و دانشجویان خود جلوگیری کرده و دین را براساس نیازهای روز جامعه در حوزه های علمیه باز تعریف کنیم لازم است در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش بیشتری انجام دهیم.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به این که دشمن و گروه های مختلف به دنبال سو استفاده از فضا های دانشجویی هستند، افزود: اساتید و علما باید با همکاری هم زمینه اسلامی شدن دانشگاه ها و وحدت این دو نهاد سرنوشت ساز را در جامعه فراهم کنند.

 

لازم به ذکر است در دو سال اخیر در خراسان جنوبی کمیته هایی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه ایجاد شده است که به نظر می رسد با افزایش تعداد دروس دینی در دانشگاه ها می خواهند نخستین بستر این وحدت را فراهم کنند./968/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات