۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۴۶۹
امام جمعه تربت حیدریه:

یزیدهای زمان کوچکتر از آن هستند که عزت ملت حسینی ما را بشکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: یزیدیان امروز و سران جبهه استکبار هر تلاش، تحریم و گزینه ای که دارند رو کنند اما بدانند کوچکتر از آن هستند که بتوانند عزت ملت حسینی را بشکنند.
همايش منشور عزت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار، امام جمعه تربت حیدریه ظهر امروز در مراسم باشکوه عزاداران حسینی که با عنوان «منشور عزت» در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، گفت: اگر ملتی عزت نداشته باشد حتی اگر همه سرمایه های دنیا را داشته باشد باز هم هیچ ندارد.

 

وی افزود: عزت به معنای سعادت، استحکام، نفوذناپذیری و داشتن اراده پولادین است و مطابق باکلام امام حسین(ع)دردعای عرفه، تنها خدا عزیز است و عظمت و کبریایی را مخصوص خود و اولیائش قرار داده است.

 

 امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: سران جبهه استکبار به عنوان یزیدهای زمان، برای این که نان ملت ها را به یغما ببرند و منافع آن ها را چپاول کنند، برای خدشه دار کردن عزت آن ها تلاش می کنند.

 

 شریعتی تبار با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: توطئه استکبار جهانی به خاطر دانش هسته ای ایران نیست بلکه به دلیل عزت حسینی و صلابت و استحکام و پایداری گام های ملت ماست که ما این عزت و صلابت را از اول از عاشورا وکربلا و بعد از امام و انقلاب و اکنون از امام خامنه ای با اراده و عزمی پولادین داریم.

 

 

وی با بیان این که دشمن امروز می خواهد عزت ملت را بشکند نه دانش هسته ای را، افزود: بعد از امام حسین(ع) و قیام عاشورا، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مبلغ پیام عاشورا بودند تا جایی که امروز پیام امام حسین(ع) سراسر جهان اسلام و غیراسلام را فرا گرفته است.

 

 امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به خطبه های امام سجاد(ع)و حضرت زینب(س) تصریح کرد: در مسجد جامع دمشق که یزید مراسمی را برای شکستن عزت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و اهل بیت(ع) فراهم کرده بود امام سجاد(ع) باخطبه خوانی و معرفی و شناخت خود باذکر فضایل ائمه اطهار(ع)، عزت یزید را شکست و نیز حضرت زینب(س) چنان خطبه ای ایراد کردند که یزیدی که او را امیرالمؤنین می خواندند برخود می لرزید. 

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به پایان خطبه حضرت زینب(س)در دمشق خاطر نشان کرد: اوباما و سران جبهه استکبار هر تلاش، تحریم و گزینه ای که دارند رو کنند و بدانند کوچکتر از آن هستند که بتوانند عزت ملت حسینی را بشکنند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات