۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۵۵۴
در قالب همایش های «منشور عزت»؛

اجتماع عظیم عزاداران حسینی در امامزاده های خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع عظیم عزاداران حسینی در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص استان خراسان شمالی در قالب همایش های منشور عزت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
همايش منشور عزت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دوشنبه شب همزمان با اول صفر و سالگرد ورود کاروان اسرای اهل بیت(ع) به شام همایش های منشور عزت در امامزاده های شاخص استان خراسان شمالی با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

همایش محوری منشور عزت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد و مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی و مداحی ولی الله قاسم پور، مداح برجسته استانی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد در همایش منشور عزت بجنورد با اشاره به دیدگاه قرآن در مورد عزت، اظهار داشت: از نظر قرآن عزت تنها متعلق به خداوند بوده و در این میان هر کس به خدا نزدیک تر باشد عزیز شده و عزتمند تر خواهد شد.

وی با بیان این که از نظر اسلام و آموزه های قرآنی ثروت، ریاست، عشیره و قبیله، شهرت و ... هیچ کدام عزت نمی آورند، افزود: تنها موردی که عزت دنیوی و اخروی را به همراه دارد قرابت و نزدیکی با باری تعالی است.

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به این که لازمه دست یابی به عزت پایبندی به مذهب، ترک گناه، ارتباط با خدا، توکل به خدا و شهادت طلبی است، اضافه کرد: تمامی این ملزومات در وجود حضرت سیدالشهدا(ع) جمع بود و به همین دلیل نیز قیام کربلا و مکتب عاشورا بعد از گذشت بیش از هزار و 400 سال هنوز در جامعه زنده است.

به گفته امام جمعه بجنورد نخستین درس قیام امام حسین(ع) عزتمداری بود که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به درستی آن را فرا گرفته و به نیکی به آیندگان منتقل کردند.

گفتنی است، همایش های منشور عزت در امامزاده های استان خراسان شمالی افزون بر حرم مطهر برادر امام رضا(ع) به صورت ویژه در محل بقعه متبرک امامزاده غیبی شهرستان شیروان، در فاروج در حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، شهرستان گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) ایور، مانه و سملقان در محل امامزاده سیدمحمد(ع) دلاور و در شهرستان اسفراین نیز در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار شد.

در این برنامه ها با تجمع عاشقان و پیروان حسینی در امامزاده ها برنامه هایی نظیر قرائت خطبه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، مداحی، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی و مذهبی و ... با حضور مداحان و روحانیان برجسته برگزار شد.

افزون بر این در همایش های منشور عزت در امامزاده ها و بقاع متبرک استان خراسان شمالی شرکت کنندگان شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا خامنه ای» و ... را در آستان این اماکن مقدس فریاد زدند.

همچنین در تجمعات منشور عزت در این استان کتاب «منشور عزت» با موضوع تبیین خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نیز در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

تبیین قیام امام حسین(ع) و ادامه این قیام به صورت فرهنگی از سوی حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) در کاخ استکبار، ترویج پیروی از سیره و منش خاندان اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان و نسل های جدید با مکتب عاشورا، اجرای نیات خیر واقفان موقوفه های مرتبط با روضه خوانی و اقامه عزای حسینی و ... از جمله اهداف برگزاری این همایش ها در استان و سراسر کشور اعلام شده بود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات