۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۵۷۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اطلس تبلیغی حوزه علمیه مازندران تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از تدوین اطلس تبلیغی حوزه علمیه استان خبر داد.
طلبه حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به این که در گذشته معاونان تبلیغ در شهرستان های از جایگاه مشخصی برخوردار نبودند، گفت: خوشبختانه با ساماندهی و برنامه ریزی مناسب حوزه علمیه استان امروز شاهد فعالیت مناسب این معاونت ها در شهرستان ها هستیم.

 

وی بر ضرورت تعامل مناسب معاونان تبلیغ شهرستان ها با ائمه جمعه و نهادهای دینی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: تقویت ارتباط معاونان تبلیغ با مجموعه های دینی و فرهنگی شهرستان ها زمینه توسعه و گسترش مبانی دینی در جامعه را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود از تدوین اطلس تبلیغی حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: در این دایره المعارف اطلاعات جامعی از مبلغ و مناطق تبلیغی مبلغان قابل دسترسی خواهد بود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر اطلاعات جامعی از مبلغان و مناطق تبلیغی آنها در استان موجود نیست، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در این نرم افزار تبلیغی، خصوصیات مبلغ، محل تبلیغ، تعداد خانواده های در محل تبلیغ، سابقه دینی مناطق و وضعیت کامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مناطق آورده شود.

 

وی افزود: با تدوین این سامانه تبلیغی در زمان اعزام مبلغ اطلاعات کامل و جامعی نسبت به منطقه تبلیغی در اختیار فرد مبلغ قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام لطیفی در ادامه سخنان خود بر ضرورت نظارت بر مبلغان برادر و خواهر شهرستان ها از سوی معاونان تبلیغ تأکید کرد و گفت: علاوه بر این باید مبلغان برتر شهرستان شناسایی و به استان معرفی شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ﺗﻘﻮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﻣﺒﻠﻐﺎن ﺑﺎ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان را ﺿﺮوری داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺮوز ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی از ﻣﺒﺎﺣﺚ دﯾﻨﯽ ھﺴﺘﻨﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز ھﺠﻮم ﮔﺴﺘﺮدهای ﻋﻠﯿﻪ اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان از ﺳﻮی دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم در ﺟﺎﻣﻌﻪ دﯾﺪه ﻣﯽﺷﻮد، اﻓﺰود: ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ از اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ در ﺟﮫﺖ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ آن ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ.

 

حجت الاسلام صادقی ﺷﻨﺎﺧﺖ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﺒﮫﺎت را ﯾﮑﯽ از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ رﺳﺎﻟﺖھﺎی ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﻗﺸﺮ ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﺒﮫﺎت ﻣﻄﺮح ﺷﺪه از ﺳﻮی دﺷﻤﻨﺎن ھﺴﺘﻨﺪ.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﺑﺎ طﺮح ﺷﺒﮫﺎت دﯾﻨﯽ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﮐﻤﺮﻧﮓﮐﺮدن اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ھﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺑﯽ ﺗﻔﺎوت ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ در دام دﺷﻤﻨﺎن ﮔﺮﻓﺘﺎر ﺧﻮاھﻨﺪ ﺷﺪ.

 

وی، ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺷﺒﮫﺎت دﯾﻨﯽ از ﺳﻮی ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ را ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﯾﮏ ﺟﮫﺎد ھﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ھﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ در ﻣﯿﺪان ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺷﺒﮫﺎت ﻣﺎﻧﻊ از رﺳﯿﺪن دﺷﻤﻨﺎن ﺑﻪ اھﺪاف ﺷﻮم ﺧﻮد ﺷﻮﻧﺪ./950/پ202/ب1

ارسال نظرات