۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۲۶۴۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان ساختمان پروردگار است حق ندارد با گناه خود را آلوده کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند انسان را به زیباترین شکل ممکن آفریده است، افزود: انسان ساختمان پروردگار است و حق ندارد با گناه خود را آلوده کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه سخنرانی از شبکه دو سیما با بیان این که انسان زیباترین مخلوق الهی است که خداوند این انسان را در قالب یک نطفه کوچک از صلب پدر به بدن مادر منتقل کرده و با آن یک انسان بسیار زیبا خلق کرده که مظهر کرامت زیبایی، شرافت و بزرگواری بشود، گفت: متاسفانه انسان قدر این ارزش وجودی خود را ندانسته و با گناه آفرینش زیبایی وجودی خود را به هم ریخته و موجب آزار خداوند و والدینش می شود.

 

وی افزود: انسان ساختمان پروردگار است و حق ندارد خود را به گناه آلوده کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شما اگر دسترنج یک نجار یا یک نقاش مانند کمال الملک را ویران کنید انسان های بسیار زیادی حسرت خورده و شما را مورد نکوهش قرار می دهند، گفت: شما چگونه بدن خود را که ساخته و پرداخته خداوند است و به زیباترین شکل ممکن آفریده شده است با گناه ویران می کنید آیا نمی دانید که خداوند به عنوان پروردگار و خالق انسان ها از این کار نارحت می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که انسان باید برای خود و دیگران ارزش قائل باشد و خود را به انواع گناه ها آلوده نکند، افزود: انسان برای رشد آفریده شد و انسان باید همانطور که خداوند او را مظهر کمال، شرافت، معنویت و کرامت قرار داده است این صفات را در خود متجلی کند زیرا انسان آینه بندگی و خلقت بی عیب و نقص پروردگار است.

 

وی افزود: انسان برای این که بتواند وجود خود را درخشان کند باید با تربیت دینی به کمال برسد که این موضوع نشان می دهد در تمامی ایام سال باید مساجد، حسینیه ها، مجالس مذهبی پر باشد و افراد ثروتمند هم دست به دست سایر اعضای جامعه داده و در زمینه تربیت انسان ها که زیباترین کار عالم است وارد شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خداوند استعداد بی نهایتی به انسان داده و از انسان خواسته از این استعداد در مسیر کمال و شکوفایی استفاده کنند، ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد با اعتیاد، با تنبلی و گناه این استعدادهای خود را از بین برده اند و در عالم جز سکون کار مفید و موثری انجام نداده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: خداوند ظرفیت خوب بودن را در وجود انسان قرار داده و این انسان است که باید با تلاش این ظرفیت را توسعه داده و آن را شکوفا کند.

 

وی با بیان این که اگر می خواهیم ظرفیت های خوب بودن خود را گسترش دهیم باید کتاب خدا، اقامه نماز و تبعیت از اهل بیت را در دستور کار زندگی خود قرار داده و با جان و مال خود با خداوند معامله کنیم، یادآور شد: امام حسین(ع) این کار را به زیباترین شکل ممکن در عالم هستی انجام دادند و راه و روش ایشان برای همیشه در تاریخ ماند و ایشان ستاره ای درخشان برای بشریت شدند و هر کس سرگذشت جانبازی ایشان در راه خدا را می شنود شیفته مرام و منش آن حضرت می شود./837/پ203/ی

ارسال نظرات