۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۲۶۸۶
با حضور آیت الله صفایی بوشهری؛

ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر افتتاح شد.
افتتاح ساختمان حفظ اثار

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر ظهر امروز(سه شنبه)، با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر افتتاح شد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در آئین افتتاح این ساختمان، با قدردانی از تلاشگران عرصه احیای عمارت تاریخی هفته در جهت حفظ آثار دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس مدرسه جاودانه تاریخ، برای آموزش آموزه‌های آسمانی به تمامی تاریخ است و حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، حفظ هویت انقلاب اسلامی و ایرانی است.

 

بافت قدیمی شهر بوشهر یک میراث گران‌قدر معماری برای ایران و جهان است

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بافت قدیمی شهر بوشهر یک میراث گران‌قدر معماری برای ایران و جهان است، بیان داشت: معماری بافت قدیمی استان بوشهر در عرصه فناوری‌های ساخت و ساز و مدیریت فضا، نور و آفتاب، هوا و دریا و کنترل دقیق محیط پیرامونی، بر اساس آخرین یافته‌ها و داشته‌های پدافند غیر عامل دفاع شهری در مقابل تجاوز بیگانگان بوده است.

 

باید به بافت قدیمی بوشهر توجه ویژه شود

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه معماری استان بوشهر در کنار معماری شهرهای بزرگی چون ونیز و مادرید به عنوان یک شاخص معماری کمال یافته در جهان مطرح است، تصریح کرد: باید به بافت قدیمی شهر بوشهر توجه ویژه شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: تدوین نقشه جامع، مشارکت بخش خصوصی، استفاده از این بناها در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و فرهنگی و بازسازی این بناها، کتابی قوی از فرهیختگی، دانش بنیادی، مجاهدت و فرهنگ مداری مردم استان بوشهر است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری بافت قدیم استان بوشهر، معماری ویژه و ممتازی در تاریخ معماری جهان است، افزود: معماری خانه‌ها در بافت قدیم استان بوشهر جزیی از هویت مردم استان و آلبومی زیبا از تاریخ پرشکوه این استان است.

 

بافت‌های قدیمی استان در پروژه‌های قوی احیا شوند

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه احیای بافت قدیمی معماری استان بوشهر، احیای هویت پرشکوه استان بوشهر است، تأکید کرد: ضروری است بافت‌های قدیمی استان در پروژه‌های قوی احیا شوند.

 

به گزارش رسا، ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر در عمارت هفته در بافت قدیم بوشهر قرار دارد که به تازگی مرمت و بازسازی شده است./833/د101/ب4

ارسال نظرات