۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۹۹۸
وزیر امنیت عربستان مدعی شد:

امنیت منطقه و مقابله با تروریسم در گرو برکناری بشار اسد است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امنیت عربستان ایران را به دخالت در امور منطقه متهم کرد و روابط آمریکا با کشورش را دوستانه و عمیق توصیف کرد.
متعب ابن عبدالله وزير امنيت عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، متعب بن عبدالله، وزیر امنیت عربستان و شاهزاده سعودی، در نشستی خبری اعلام کرد: موضع گیری عربستان سعودی در قبال مسایل امنیتی منطقه واضح است و عربستان بارها اعلام کرده که مقابله با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه در گرو برکناری بشار اسد از مقام ریاست جمهوری سوریه است..

 

وی مدعی شد تمام گروه‌های تروریستی فعال در سوریه از طرف نظام بشار اسد سازمان دهی می‌شوند و این کشور بستر را برای فعالیت این گروه‌ها آماده کرده است که با این کار امنیت دیگر کشورهای منطقه نیز متزلزل می‌شود.این مسأله ای است که مسوولان آمریکایی نیز در آن اتفاق نظر دارند.


این مقام سعودی در ادامه ایران را به دخالت در امور منطقه متهم کرد و مدعی شد: ایران بارها در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کرده است و این مساله برای عربستان غیر قابل قبول است.تمام کشورهای منطقه مسوولانی دارند که قادر به تصمیم گیری در مورد امور کشور خود هستند، از این رو ایران نباید در مسایل داخلی این کشورها دخالت کند.

 

گفتنی است متعب بن عبدالله به مدت دو هفته در آمریکا اقامت داشت و در این مدت با مقامات آمریکایی دیدار و گفت و گو کرد.وی این ملاقات را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و از عمق ارتباط آمریکا و عربستان خبر داد.

این اظهارات دولتمردان سعودی در حالی مطرح می‌شود که گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق بارها از کمک‌های عربستان سعودی تقدیر و تشکر به عمل آورده‌اند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات