۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۰۷۶
نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران:

شیخ عیسی قاسم یک تنه در برابر اشغالگران سعودی ایستاد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم، نسبت به تعرض آل خلیفه به رهبر شیعیان بحرین هشدار داد و تأکید کرد که شیخ عیسی قاسم یک تنه در برابر اشغالگران سعودی ایستاد.
حجت الاسلام عبدالله الدقاق از علماي بحرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده رهبر شیعیان بحرین و مدیر حوزه بحرینی های قم در مراسمی که امشب در محکومیت حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در قم برگزار شد، گفت: در محکومیت تعرض به یکی از بزرگ ترین علمای امت اسلامی در این مکان گردهم آمدیم. سوالی که مطرح می شود این است که چرا حمله به منزل شیخ عیسی قاسم تکرار می شود و چرا فقط به منزل این عالم حمله صورت می گیرد.

 

وی افزود: آیت الله عیسی قاسم در تیررس رسانه ها و نیروهای آل خلیفه قرار گرفته است. دولت بحرین به دلایل مختلف در حال تعرض به این عالم بزرگ است.

 

حجت الاسلام دقاق از گسترش بیداری دینی و سیاسی به عنوان یکی از آثار شیخ عیسی قاسم یاد کرد و اظهار داشت: برخی از سیاستمداران از هوشیاری سیاسی بهره مند هستند ولی هوشیاری دینی ندارند و برخی از علما نیز از آگاهی دینی برخوردارند اما کاملا به سیاست آشنا نیستند. شیخ عیسی قاسم هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه دینی در اوج بیداری است و این مساله به مذاق نظام خوش نمی آید.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین افزود: نقد موضوعی نظام و ملت بحرین یکی دیگر از آثار شیخ عیسی قاسم است. وی به عنوان نگهبان و ناظر به انتقاد از عملکرد نظام می پردازد. ملت بحرین مظلوم است و نظام آل خلیفه نیز در اوج ظلم قرار دارد.

 

شیخ عیسی قاسم فساد سیاسی نظام را رسوا می کند

 

وی تأکید کرد: آیت الله عیسی قاسم حامی اصلی ملت است و به رسوا ساختن فساد سیاسی موجود در دل نظام آل خلیفه می پردازد. یکی از مراجع دینی مسلمانان درباره شیخ عیسی قاسم می گوید که در آرامش ولی با قدرت صحبت می کند.

 

مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم از انتشار روحیه شجاعت به عنوان یکی دیگر از ویژگی های شیخ عیسی قاسم یاد کرد و ادامه داد: وی به نشر روحیه شجاعت و غیرت دینی می پردازد. هنگامی که نیروهای عربستان و برخی کشورهای عربی با عنوان سپر جزیره وارد بحرین شده و به تخریب میدان اللولوه پرداختند تنها شیخ عیسی قاسم بود که فریاد برآورد.

 

وی خاطر نشان ساخت: در زمان برقراری حکومت نظامی در بحرین در برخی خیابان ها قدم زدم و مشاهده کردم که هیچ فردی موجود نیست، مغازه ها تعطیل بود و برق نیز قطع شده بود. تا اینکه به دو تانک رسیدم که به من گفتند به سرعت به خانه خود بازگردم.

 

شیخ عیسی قاسم در دل مومنان جهان قرار دارد

 

حجت الاسلام دقاق با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم در آن وضعیت سکوت نکرد، گفت: در پرتو سکوت علما و سیاستمداران، تنها شیخ عیسی قاسم بود که همچنان به مخالفت با نظام می پرداخت و خطاب به نیروهای سعودی اظهار داشت که جان خود را در راه عزت کشور و دین می دهد.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران تصریح کرد: آل خلیفه با تعرض به شیخ عیسی قاسم می خواهد ملت را از او دور سازد اما ما با شعار «هیهات منا الذله» به حمایت از این عالم بزرگ که محبوبیت وی از بحرین فراتر رفته و در دل مومنان سراسر جهان قرار دارد، ادامه می دهیم.

 

وی نسبت به تعرض به رهبر شیعیان بحرین هشدار داد و افزود: آل خلیفه با تعرض به شیخ عیسی قاسم، قبر خود را با دست هایش کنده و پایه های نظام خود را بسیار سست کرده است. اگر در دولت عاقلی وجود داشته باشد، باید نسبت به تعرض به این عالم بزرگ به شدت برحذر بماند./980/ب901/د

ارسال نظرات