۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۳۰۷۹
رییس شورای اسلامی علمای بحرین:

آل‎خلیفه درصدد قتل شیخ عیسی قاسم است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی علمای بحرین از نقشه آل‎خلیفه برای قتل یا تبعید شیخ عیسی قاسم خبر داد.
حجت الاسلام المشعل رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علمای بحرین در مراسمی که امشب در محکومیت حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در قم برگزار شد، گفت: امشب در این مکان تجمع کرده ایم تا در کنار ملت بحرین و مراجع و علمایی که حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند، بایستیم.

 

وی با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم دارای مقام شامخی است، افزود: آیت الله عیسی قاسم از نمادهای اسلامی بزرگ، نماینده مراجع تقلید و رهبری شجاع و هوشیار برای انقلاب طولانی ملت بحرین علیه نظام فاسد آل خلیفه به شمار می آید.

 

حجت الاسلام المشعل، انقلاب کنونی را ادامه انقلاب های گذشته ملت بحرین دانست و تصریح کرد: شهروندان بحرینی در 14 فوریه سال 2011 قیام کردند تا خشم خود را علیه نظام دیکتاتوری نشان دهند. علما نیز در خط مقدم این قیام قرار گرفته و شیخ عیسی قاسم نیز رهبری این جنبش مردمی را برعهده دارد.

 

رییس شورای اسلامی علمای بحرین پیوند میان ملت و شیخ عیسی قاسم را ناگسیختنی توصیف کرد و ادامه داد: این عالم بزرگ با اخلاصی الهی از حقوق ملت بحرین دفاع می کند و به همین دلیل است که ملت بحرین نیز با او یکدل شده است. این یکدلی و همبستگی سبب خشم نظام فاسد آل خلیفه شده و دولت تلاش می کند میان ملت و رهبر جدایی بیندازد.

 

آل خلیفه درصدد قتل شیخ عیسی قاسم است

 

وی از نقشه دولت برای قتل یا تبعید رهبر شیعیان بحرین خبر داد و خاطر نشان ساخت: روحیه شجاعانه شیخ عیسی قاسم در وجدان شهروندان بحرینی رخنه کرده و هنگامی که در خطبه های نماز جمعه سخنرانی می کند، قدرت و صلابت را به مردم منتقل می سازد.

 

حجت الاسلام المشعل، رهایی از شیخ عیسی قاسم را آرزوی آل خلیفه خواند و تأکید کرد: ملت بحرین قدر این عالم بزرگ را می داند و آمادگی کاملی برای جانفشانی در راه محافظت از او را دارد. اگر نظام فکر می کند توانایی آزار شیخ عیسی قاسم را دارد، در توهم بسر می برد. انقلابیان اجازه حماقت به نظام را نمی دهند و اگر درصدد تحقق این حماقت است باید ابتدا از پیکر علمای مخلص و جوانان فداکار بگذرد.

 

این روحانی بحرینی از شیخ عیسی قاسم به عنوان آفتابی تابان یاد کرد و گفت: تهدید به قتل و تبعید شیخ عیسی قاسم به مثابه خسوفی است که ما اجازه تحقق آن را نمی دهیم. هزاران بحرینی حاضرند به زندان بروند یا راهی قبرستان شوند اما هیچ آسیبی به این مرد بزرگ وارد نشود.

 

عدول از روش مسالمت آمیز در صورت تعرض به شیخ عیسی قاسم

 

وی بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز ملت بحرین تأکید کرد و افزود: ما کاملا به قواعد نزاع پایبند هستیم و از روش مسالمت آمیز دست برنمی داریم، اما نظام باید بداند هرگونه تهدید به قتل شیخ عیسی قاسم به مثابه ضربه بزرگی به ملت است و در آن صورت دیگر به قواعد نزاع پایبند نخواهیم ماند.

 

المشعل در پایان اظهار داشت: آل خلیفه می داند ضربه زدن به شیخ عیسی قاسم به معنای ضربه زدن به قلب، قدرت، جنبش و حیثیت ملت است. به دولت توصیه می کنم اگر مرگ زودرس خود را نمی خواهد باید از چنین اقدامی به شدت خودداری ورزد./980/ب901/د

ارسال نظرات