۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۱۳۴

جوسازی رسانه‌های سعودی‌ در مورد برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری رسا ـ رونامه سعودی در صفحه تحلیل خود نوشت: باید از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کرد تا امنیت کشورهای منطقه حفظ شود.
مذاکرات هسته اي ايران


 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی عکاظ در بخش تحلیل‌های سیاسی خود مدعی شد: برخورداری ایران از سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای کشورهای منطقه و مصداق بارز نقض قوانین بین المللی است؛ چرا که منطقه خاور میانه باید از هرگونه سلاح هسته ای عاری باشد.

 

این روزنامه، ایران را به دخالت در امور منطقه و مسایل داخلی کشورها متهم کرد و مدعی شد این دخالت ها موجب گسترش ناامنی در منطقه شعله ور شدن آتش درگیری های طایفه‌ای می‌شود.

 

در ادامه این روزنامه به مسایل جاری در سوریه اشاره و ادعا کرد: حمایت ایران از دولت بشار اسد تاثیر منفی و نتیجه عکس در پی خواهد داشت و ایران به سرعت باید از حمایت‌های خود از دولت حاکم در سوریه دست بکشد.

 

این سخنان و سخنان مشابه آن درحالی از رسانه ها و روزنامه‌های رسمی سعودی صادر می‌شود که خود عربستان سعی دارد به گروه کشورهای هسته ای بپیوندد و تمام مقدمات این امر را در خلال تشکیل سازمان "انرژی هسته ای سالم"، فراهم آورده است و تنها منتظر تایید مراجع بین المللی است./1321/ب901/ک

ارسال نظرات