۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۳۳۲۱۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس موضع شفافی نسبت به اظهارات علی مطهری دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد صریح از اظهارات علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مجلس نسبت به آقای مطهری موضع شفافی دارد و با توجه به اظهارات ایشان چه در مشهد و چه در جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم، مجلس می تواند اعتبارنامه ایشان را به چالش بکشاند و چنین اختیاراتی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده شده است.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ، کریمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که در محل مسجد جوادالأئمه برگزار شد، گفت: همه ما افتخارمان این است که بسیجی هستیم و امام راحل(ره) نیز بعد از بندگی خداوند تبارک و تعالی، افتخاری بالاتر از این را برای خود جستجو نکردند و با ایمان کامل به اعمال و اعتقاد بسیجیان، خود را در زمره آن ها معرفی کرده و از خداوند منان نیز طلب نمودکه در صحرای محشر با بسیجیانش محشور شود.

 

تحلیل ضعیف جامعه، فاجعه آفرین است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هر وقت نام بسیج به میان می آید، نام امام عزیز که موسس لشگر مخلص خدا بودند نیز به ذهن متبادر می شود، اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که امروز در بحث بسیج مطرح است همان نکته ای است که روز گذشته مقام معظم رهبری برای چندمین بار در دیدار با بسیجیان به آن اشاره نمودند و آن مسئله سرنوشت ساز « بصیرت» است.

 

وی با اشاره به این که شمشیر و نیزه و تانک و موشک آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ گاه اولیاء خدا ابتدا به ساکن دست به شمشیر نبرده اند، افزود: جهاد اصلی و تلاش برجسته اولیاء خدا و ائمه اطهار(ع) متوجه بصیرت دهی و صاحب تحلیل شدن مردم بوده است چرا که اگر تحلیل جامعه ضعیف باشد و نتواند از لا به لای اخبار و رویداد های زمانه مسیر صحیح را تشخیص دهد، باید هر لحظه منتظر فاجعه و حادثه های سخت بود.

 

کریمی خاطرنشان کرد: در دورانی که مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند بر اساس یک شناخت عمیق و اطلاعات وسیع و تحلیل های درست و پیش بینی های الهی و حکیمانه، امت را برای مواجهه با یک خطر فوق العاده عظیم آماده کنند، از تحلیل و تبیین واقعه عاشورا آغاز کردند.

 

تهدید، تطمیع، و تزویر ابزار و ارکان راه مستکبرین است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این که مقام معظم رهبری رساترین تحلیل ها و حماسی ترین مواضع را در جمع بسیجیان مطرح کرده اند، گفت: ایشان در پاسخ به این سوال که "چه شد که مسلمانان با علم به این که امام حسین(ع) فرزند پیغمبر(ص) است، ایشان را به شهادت رساندند؟" ضعف تحلیل سیاسی مردم زمانه را مطرح می کنند یعنی مردم آن زمان بصیرت نداشته و به دنبال کسب خبر صحیح از منابع موثق نبودند و تابع شایعه و جو بودند.

 

وی تأکید کرد: شبی که عبیدالله ابن زیاد با همراهی ک تر از 10 نفر وارد کوفه شد، کوفه در تصرف نماینده امام(ع)، مسلم بن عقیل بود و بلافاصله با این شایعه که سپاه عظیم یزید در نزدیکی کوفه است، بین مردم تزلزل ایجاد کرد و از عدم تحلیل صحیح مردم سوء استفاده کرده و با سه رکن تهدید، تطمیع و تزویر جامعه ای که از امام خود دعوت کرده بودند، فریفت.

 

کریمی قدوسی افزود: امروز هم برای شناخت مسیر باید این سه شاخصه را برای شناخت دشمن به خاطر داشت و همان طور که می بینید، آمریکا و زورگویان منطقه نیز با همین سه رکن(تهدید، تطمیع و تزویر) بر مردم خود حکومت می کنند و خود را خادم الحرمین گذاشته اند و از پول بیت المال جریان های تکفیری را راه اندازی و تسلیح می کنند و به اسم «احیای خلافت اسلامی» سر مسلمانان را می برند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در هر کجای دنیا مصیبتی گریبان گیر مسلمانان شده ناشی از بی بصیرتی است، خاطرنشان کرد: عده ای چون شهید بهشتی، شهید مطهری و... که راه را دریافته بودند وبصیرت داشتند، عزیز شدند و خداوند آن ها را در تاریخ جاودانه کرد، همانطور که شهدای کربلا را جاودانه کرد؛ و عده ای هم با این که مناصب خدمت را در اختیار داشتند، امروز از ذلیل ترین ها هستند و این از بی بصیرتی است.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته بار دیگر موضوع فتنه را شکافتند و از سران فتنه به عنوان افراد بیچاره یاد کردند.

 

مجلس می تواند اعتبارنامه مطهری را به چالش بکشاند

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره و اظهار کرد: پس از این اظهارات، به آقای مطهری گفتم با این مواضع از ملت سیلی سیاسی می خوری و مشکل شما این است که از خانه به مدرسه رفته ای و از مدرسه به دانشگاه و از دانشگاه به مجلس آمدی و از فراز و نشیب انقلاب چیزی را ندیدی و با این که از خانواده شهید هستی، بصیرت و تحلیل نداری.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر این که جریان هایی که در برابر انقلاب ایستاده اند، حداقل یکی از سه رکن تهدید، تطمیع و تزویر را دارند، افزود: وقتی در انقلابی که سر تا پایش بصیرت است، افرادی بیایند و ارکان نظام را در اثر بی اطلاعی و بی بصیرتی به چالش بکشند، صحبت با این افراد هیچ اثری ندارد.

 

وی سرمنشأ این اظهارات را حب دنیا دانست و اظهار کرد: این که رهبری همواره تأکید کرده اند که مسئولان نظام تا مسئول هستند به دنبال ثروت نباشند به همین دلیل است که این افراد وقتی ببینند صندلی شان در معرض خطر است زمین و زمان را به هم می دوزند.

 

کریمی افزود: مجلس نسبت به آقای مطهری موضع شفافی دارد و با توجه به اظهارات ایشان چه در مشهد و چه در جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم، مجلس می تواند اعتبارنامه ایشان را به چالش بکشاند و چنین اختیاراتی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان داده شده است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: ایشان خبرگان رهبری را که با اصل ولایت فقیه ممزوج است، و 70 عالم برجسته و فقیه در آن حاضرند به چالش می کشد که این جسارت را هیچکس نکرده است لذا شما از مجلس پیگیر باشید و بخواهید که به سخنان ایشان پاسخ دهد.

 

تطهیر چهره فتنه گران سبقه تاریخی دارد/سران فتنه با ناتو توافق نظامی کرده بودند

کریمی با اشاره به این که مقام معظم رهبری بارها گناه نابخشودنی سران فتنه را متذکر شده اند، خاطرنشان کرد: امام راحل(رض) نیز در سال 67 پس از این که به مقامات نظام این بشارت بزرگ را دادند که انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است، در ادامه می فرمایند اگر سراغ قدرت طلبی و ثروت اندوزی روید مرتکب گناهی غیر بخشودنی می شوید چرا که این انقلاب و نظام مقدس را دچار خطر جدی می کنید.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تبیین این مسئله که عده ای تلاش می کنند چهره فتنه و سران آن را تطهیر کنند، آن را دارای سبقه تاریخی دانست و اظهار کرد: در جنگ جمل نیز بحث های کلامی وسیعی پیش آمد که آیا طلحه و زبیر گناهکار بودند و مستحق طعن و لعن و نفرین هستند با خیر؛ که در این مباحث عده ای آن ها را به خاطر سوابق درخشان و خدمات ارزنده تطهیر می کردند و حتی دلیل می آوردند که حضرت علی(ع) به کشته آن ها نماز خواند در حالی که آن ها نسبت به ولایت مرتد شده بودند.

 

وی افزود: فتنه 88 به تعبیر مقام معظم رهبری هدفش براندازی نظام اسلامی بود و آمده بود تا بساط دین را جمع کند و حتی پشتوانه نظامی داشت و با ناتو توافق کرده بودند تا در صورت پیشرفت حمایت نظامی شوند، و 8 ماه تهران را به آتش کشیدند و مورد حمایت سران کفر و نفاق دنیا قرار گرفتند ولی آنها خط شان را از خط رژیم صهیونیستی جدا نکردند و در قبال حوادث روز عاشورا هم چیزی نگفتند.

 

کریمی قدوسی تأکید کرد: این که رهبری در همه نشست ها بحث فتنه را مطرح می کنند و نمی گذارند از ذهن ها فراموش شود به این خاطر است که خطر فتنه هنوز در کمین است و مبارزه با آن صبر و حوصله می خواهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نقد های آشکار به دولت، عبور از خط قرمز ها و بحث فتنه است و اکثر نمایندگان از به کار گرفته شدن فعالان و محکومان فتنه 88 در حوزه های استحفاظی شان توسط نهاد های دولتی صدای شان بلند است.

 

وی تصریح کرد: در همین وزارت علوم، این جایگاه مهم تولید علم و قدرت، پنج وزیر معرفی شدند که یکی از آن ها استیضاح شد و گرداننده این ها عناصر اصلی فتنه در دانشگاه بودند که فیلم آن در مجلس پخش شد و خط قرمز شان هم این بود که نگویند خط قرمز ما فتنه است، اما نمایندگان مردم آنقدر روز حرف رهبری ایستادند تا آقای فرهادی در فراکسیون اصولگرایان مجلس موضع خود را موضع رهبری اعلام، و در جلسه رأی اعتماد هم آشکارا گفت که خط قرمز ما فتنه است./820/پ201/ج

ارسال نظرات