۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۲۷۵
مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

ششمین دوره مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری ششمین دوره مسابقات علمی طلاب خواهر خبر داد و گفت:هدف از برگزاری این مسابقات ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران و ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب، است.
برگزاري مسابقات علمي خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داودی مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ششمین دوره مسابقات علمی مقطع سطح دو (کارشناسی) و دومین دوره مسابقات علمی سطح سه (کارشناسی ارشد) این نهاد برگزار می‌شود.

 

فریده داودی افزود: مرحله مدرسه‌ای این مسابقات پنجشنبه 20 آذر در واحدهای حوزوی خواهران سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

وی زمان برگزاری مرحله استانی و کشوری این مسابقات را به ترتیب جمعه یکم اسفند و جمعه چهارم اردیبهشت 94 ذکر کرد و ادامه داد: مرحله کشوری این مسابقات در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و نتایج آن دوشنبه 14 اردیبهشت اعلام می‌شود.

 

مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران شرکت‌کنندگان در این مسابقات را در مقطع سطح سه طلاب ورودی سال 91 و قبل از آن دانست که در رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان این مسابقه از میان طلاب شاغل به تحصیل مقطع سطح دو نیز در چهار گروه شامل «طلاب پایه دوم دوره تحصیلی پنج‌ساله و پایه چهارم دوره هفت‌ساله»، «طلاب پایه سوم دوره پنج‌ساله و پایه پنجم دوره هفت‌ساله»، «پایه چهارم دوره پنج‌ساله و پایه ششم دوره هفت‌ساله» و «پایه پنجم دوره پنج‌ساله و پایه هفتم دوره هفت‌ساله» در آزمون شرکت می‌کنند.

 

داودی با بیان اینکه سئوالات مرحله مدرسه‌ای این مسابقات بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی اساتید مدارس علمیه طراحی و تصحیح می‌شود، اضافه کرد: سئوالات این مرحله 50 سئوال در قالب چهارگزینه‌ای است که با تاکید بر سطح کاربردی و مهارتی طراحی می‌شود.

 

وی تعداد سئوالات مرحله استانی و کشوری این مسابقات را شامل 100 سئوال ذکر کرد و گفت: به نفرات اول تا سوم هر پایه یا رشته مرحله کشوری مسابقات که حداقل امتیاز 80 از 100 را اخذ کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و طلاب پایه پنجم دوره تحصیلی 5ساله و پایه هفتم دوره 7ساله در مقطع سطح دو که حداقل امتیاز 70 از 100 را در مرحله کشوری به دست آورند، از شرکت در آزمون کتبی ورودی مقطع سطح سه معاف خواهند بود.

 

مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در بین طلاب، ایجاد رقابت سازنده بین طلاب و واحدهای آموزشی، ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران، ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب و شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آنها و طراحی برنامه‌های خاص دانست./978/د102/ف

ارسال نظرات