۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۳۳۳۰۷
نماینده ولی فقیه در کردستان:

تقریب مذاهب اسلامی بهترین اقدام برای وحدت و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بسیاری از مسائل و نظراتی که در حقیقت اختلاف محسوب نمی‌شوند توسط دشمنان وارونه شده و به زمینه‌ای برای اختلاف و تفرقه بین مذاهب اسلامی تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در آیین افتتاح دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج گفت: اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین آیین الهی است و بشر می تواند با تکیه بر آموزه‌های تعالی‌بخش این دین نجات بخش بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کند، هیچ مکتب و آیینی به اندازه اسلام و آموزه‌های الهی آن تأمین کننده نیازهای انسان‌ها نیست.


وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه توان دنیای اسلام را بگیرند و درگیری ایجاد کنند، هزینه ها و تلاش های فراوانی کردند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: دشمنان همواره کوشیده‌اند با حربه های شیطانی خود در برابر مسلمانان رخنه و شکاف ایجاد کنند و متأسفانه در این خصوص نیز موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند، بسیاری از مسائل و نظراتی که در حقیقت اختلاف محسوب نمی‌شوند توسط دشمنان وارونه شده و به زمینه‌ای برای اختلاف و تفرقه بین مذاهب اسلامی تبدیل شده است.


وی تصریح کرد: قرآن و سنت پیامبر(ص) از جمله مشترکات دینی همه مذاهب اسلامی بوده و دشمن همواره در تلاش است با انحراف افکار مسلمانان زمینه را برای القای شبهات و توطئه‌های خویش در کشورهای مختلف اسلامی فراهم کنند.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امیدواریم با راه‌اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در شهر سنندج شاهد روند رو به رشد فعالیت‌های تخصصی در حوزه تقریب بین مذاهب اسلامی باشیم و این مرکز علمی منشا خیر و فعالیت های علمی باشد.


لازم به ذکر است، شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی در شعبه سنندج از طریق آزمون سراسری سال 1393 موافقت به عمل آورده است./967
/پ202/ب

ارسال نظرات