۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۳۴۲۳
پیش از ظهر امروز؛

بیستمین کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیستیمن کرسی آزاداندیشی حوزه‌های علمیه استان اصفهان با عنوان «نقد و بررسی تنافی حجاب با آزادی در حقوق بشر و حقوق اسلامی» پیش از ظهر امروز برگزار شد.
کرسي آزاد انديشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بیستمین کرسی آزاد اندیشی «نقد و بررسی تنافی حجاب با آزادی در حقوق بشر و حقوق اسلامی» با همکاری حوزه‌های علمیه الزهرا المرضیه(س)، خدیجه کبری(س) و فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر و پایگاه بسیج مکتب‌الزهرا(س) و زیر نظر دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی حوزه های علمیه اصفهان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، مسؤول دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و  آزاداندیشی حوزه‌های علمیه اصفهان در حاشیه این مراسم با اشاره به این‌که این دبیرخانه از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این دبیرخانه با توجه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و  با تشکیل یک شورای مرکزی 9 نفره از نخبگان حوزه‌های علمیه کار خود را آغاز کرد.

 

وی با بیان این‌که این دبیرخانه نخستین گروه شکل‌گرفته در سراسر حوزه‌های علمیه کشور است، بیان داشت: شیوه کار این دبیرخانه به دو صورت طلبه‌محور و استادمحور در نظر گرفته شده و امسال طی برنامه‌ای اساسنامه  این دبیرخانه تدوین شده است و در راه برقراری ارتباط با شورای انقلاب فرهنگی هستیم.

 

حجت الاسلام ناجی در ادامه افزود: تاکنون 20 کرسی آزاد اندیشی از سوی این دبیرخانه در سطح حوزه‌های علمیه اصفهان برگزار شده است و این کرسی نخستین کرسی آزاداندیشی زیر نظر دبیرخانه در حوزه های علمیه خواهران است.

 

خانم رمضان زاده، معاونت پژوهشی حوزه‌‌های علمیه خواهران استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به وجود 50 حوزه علمیه در سطح استان اصفهان گفت: تاکنون 47 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور برگزار شده است، و سهم استان اصفهان تنها برگزاری چهار کرسی بوده است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و هم‌چنین محیط نقادی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد و همچنین ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها، باید در برگزاری این‌گونه کرسی‌ها اهتمام و کوشش بیشتری صورت گیرد./1306/پ203/ب6

ارسال نظرات