۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۴۴۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

ولایت‌مداری، محور بصیرت سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: انسان باید همیشه از جهت سیاسی جلوتر از روز باشد، فتنه ها را بشناسد و خود را آماده و محیط را نیز هدایت کند.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در ابتدای سخنان خود ضمن بیان توصیه‌هایی در رابطه با داشتن ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت و مجاهدت، گفت: زمین مستحکم وجود ما، ایمان است و انسان باید طبق دستورات خداوند زندگی کند، ترک محرمات کند و انجام واجبات داشته باشد و مسائل مستحبی را نیز فراموش نکند.

 

وی با بیان اینکه انسان بداخلاق، تقوا و ایمان ضعیفی دارد، افزود: انسان باید مانند رسول خدا (ص)، اخلاق زیبا داشته باشد.

 

انسان باید همیشه از جهت سیاسی جلوتر از روز باشد

 

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر داشتن بصیرت، بیان داشت: بصیرت یعنی انسان چشم بینا داشته باشد و راه را از چاه، سیاست منفی را از سیاست مثبت، فتنه از غیر فتنه، دوست را از دشمن، اولویت های حرکت سیاسی و توطئه های دشمن تشخیص دهد و اولویت های آن را بشناسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انسان بصیر، هم خود روشن است و هم محیط پیرامونی را روشن می کند، اظهار داشت: انسان باید همیشه از جهت سیاسی جلوتر از روز باشد، فتنه ها را بشناسد و خود را آماده و محیط را نیز هدایت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در دفع فتنه 88، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88 هم خود نورانی بودند و هم جامعه را روشن کردند.

 

نماینده ولی فقیه در بوشهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 بصیرت بالایی داشتند و با بیانات و سخنرانی های خود، جامعه را روشن و بصیر کردند.

 

میزان و محوریت اصلی بصیرت سیاسی، ولایتمداری است

 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: فتنه یک فضای غبارآلود و تاریک ایجاد می‌کند ولی مقام معظم رهبری با بصیرت بالای خود، این تاریکی را از بین بردند.

 

وی بصیرت سیاسی را بسیار مهم دانسته و افزود: اگر انسان، ایمان، تقوا و اخلاق داشته باشد اما بصیرت نداشته باشد فریب می خورد و به بیراهه می‌رود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه میزان و محوریت اصلی بصیرت سیاسی، ولایتمداری است، بیان داشت: هر کس می خواهد در فتنه ها مصون بماند باید در کنار مقام معظم رهبری باشد و نه اینکه تنها از ایشان حمایت کند بلکه خود نیز مصون می ماند.

 

داعش زائیده صفین، جمل و نهروان است

 

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود، با بیان اینکه داعش زائیده صفین و جمل و نهروان است، اظهار داشت: ما هنوز زخم عدم ولایتمداری خواص در صدر اسلام را می خوریم و داعش و جنایت‌های آن، آثار آن است.

 

وی افزود: کانون و محور بصیرت سیاسی، ولایتمداری است که هم اینک در مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای تجلی دارد و ایشان انسانی است که واقعاً در تاریخ بعد از معصومان، کم نظیر است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود تأکید کرد: باید با تمام وجود در عرصه بصیرت سیاسی و حمایت از حریم ولایت و ولایتمداری حرکت کرد./833/پ203/ب4

ارسال نظرات