۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۴۴۷
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ قرآنی محور فعالیت هیئات مذهبی باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: باید هیئات مذهبی اساس فعالیت های خود را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه قرار دهند.
نشست کميته قرآني اداره کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست کمیته اجرایی فعالیت های قرآنی در هیئات مذهبی استان، با تأکید بر توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی در قالب هیئات مذهبی، اظهار کرد: باید فعالیت این هیئات مذهبی به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که نتیجه نهایی آن ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

 

وی از مسؤولان و متولیان هیئات مذهبی استان خراسان شمالی خواست تا ترویج فرهنگ قرآنی سرلوحه برنامه های این هیأت ها باشد تا بیش از گذشته شاهد احیا و اجرای فرایض اسلامی و قرآنی در جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام ایزانلو اضافه کرد: قرآن منشأ خیر و برکت در زندگی انسان بوده و با تأمل و عمل به آیات قرآن کریم، شاهد رفع مشکلات و موانع در هر عرصه ای از زندگی خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: مسؤولان هیأت های مذهبی در کنار برگزاری برنامه های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به قرائت قرآن و بیان اهداف عاشورا نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا آموزه های قرآنی و فرهنگ عاشورایی در جامعه ترویج یابد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی نورالهدی در استان، اظهار کرد: این مسابقه قرآنی جمعه هفته جاری، چهاردهم آذرماه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ایزانلو اضافه کرد: هفتمین دوره مسابقه تفسیر قران کریم نورالهدی همزمان با سراسر کشور در شهرستان های هشت گانه استان نیز به صورت جداگانه برگزار می شود و نیاز به حضور همه شرکت کنندگان در مرکز استان نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو رشته تفسیر یک جزء قرآن کریم شامل جزء 21 و تفسیر سه جزء شامل اجزاء 21 و 22 و 23 قرآن کریم به صورت تستی چهارگزینه ای برگزار شده و منبع آزمون نیز تفسیر نمونه، اثر آیت الله مکارم شیرازی است.

 

حجت الاسلام ایزانلو افزود: پس از برگزاری آزمون به افرادی که حد نصاب امتیاز لازم را کسب کرده‌ باشند از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی گواهینامه معتبر اعطا می شود.

 

به گفته وی همچنین در این دوره از مسابقات نورالهدی به 300 نفر از برگزیدگان جوایزی از جمله کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و وجه نقد اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ایزانلو در ادامه هدف از برگزاری نشست هم اندیشی کمیته قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پیش از برگزاری مسابقه منورالهدی را بررسی نحوه برگزاری این مسابقه و نظارت بر حوزه های اجرایی آزمون در سطح استان اعلام کرد.

 

گفتنی است، نشست هم اندیشی کمیته قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با حضور حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، معاون فرهنگی و اعضای کمیته قرآنی اداره کل به منظور آمادگی برای برگزاری مسابقه قرآنی نورالهدی پیش از ظهر یکشنبه در محل سالن اجتماعات نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این نشست اعضای کمیته قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در زمینه مسائل این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

لازم به یادآوری است، جمعه چهاردهم آذرماه سال جاری هفتمین دوره مسابقات بزرگ تفسیر قرآن کریم با عنوان مسابقات نورالهدی به صورت همزمان در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

 

این مسابقات در راستای اجرای منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدبر در آیات قرآن کریم، با هدف ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآن و آشنایی اقشار مختلف مردم با مفاهیم و تفسیر قرآن کریم با عاملیت اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور و نهاد تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات