۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۳۵۹۳

تصمیم مجلس علمای ھند برای تشکیل گروہ سیاسی در این کشور

خبرگزاری رسا – مجلس علمای ھند در نشستی که با شرکت علمای شیعه و اھل سنت این برگزار شد، مسایل و مشکلات مسلمانان این کشور خصوصا مردم مظلوم منطقه کشمیر را بررسی کرد.
 نشست مجلس علماي ھند


 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس علمای ھند در نشستی که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی رییس مجلس علمای ھند و امام جمعه شھر لکھنو ھند و با شرکت علمای شیعه و اھل سنت برگزار شد، مسایل مسلمانان را بحث و بررسی کرد.


حجت الاسلام نثار حسین رییس شبکه ماھوارہ ای الھادی، ابن علی واعظ مدیر حوزہ علمیه غفران مآب لکھنو، حجت الاسلام مکاتب حسین استاد حوزہ علمیه غفران مآب لکھنو، حجت الاسلام احتشام حسین رییس مرکز قرآنی شھر لکھنو، مرزا شفیق حسین شفق استاد حوزہ علمیه سلطان المدارس لکھنو، انصار حسین استاد حوزہ علمیه سلطان المدارس لکھنو و دیگر علمای این شھر در این نشست شرکت کردند.


جت الاسلام سید کلب جواد نقوی رییس مجلس علمای ھند با اشارہ به این که دولت به وعدہ ھای قبل از انتخاب خود در خصوص حمایت از مسلمانان ھند عمل نکردہ است، تاکید کرد: تشکیل گروہ سیاسی برای پیگیری مطالبات مسلمانان و مستضعفان این کشور ضروری است.


وی با بیان این که دولت فعلی نیز ھمانند دولت قبلی حقوق مسلم شیعیان و مسلمان را نادیدہ گرفته است، به انتخابات آینده کشمیر اشارہ و تاکید کرد: مردم کشمیر باید از برخورد دوگانه دولت با خبر شوند تا در انتخابات به افراد مناسب رای دھند.


امام جمعه شھر لکھنو ھند نیز با اشارہ به این که شش میلیون رای دھندگان شیعه در شمال ھند و بیش از صد و پنجاہ میلیون راہ دھندگان شیعه در دیگر ایالت ھا و مناطق کشور وجود دارند، بیان داشت: یک میلیون و شش صد ھزار رای‌دھندگان شیعه در کشمیر منتظر راھنمایی ھای ما هستند تا بتواند از این قدرت سیاسی به خوبی استفادہ کنند./988/ب902/ک

ارسال نظرات